Poznań: Drogowcy dostali ponad 150 mln zł dofinansowania. II...

    Poznań: Drogowcy dostali ponad 150 mln zł dofinansowania. II rama domknięta

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Poznań: Drogowcy dostali ponad 150 mln zł dofinansowania. II rama domknięta
    Ponad 28 mln zł dołożyła Unia Europejska do ulicy Nowe Zawady, której budowa właśnie się zakończyła. A to tylko jeden z projektów, jakie w ostatnich latach zyskały dofinansowanie. Drogowcy nie zamierzają spocząć na laurach i już przygotowują wnioski o kolejne dotacje.
    Poznań: Drogowcy dostali ponad 150 mln zł dofinansowania. II rama domknięta
    Z unijnej puli pieniędzy przewidzianych na dofinansowania w latach 2007-13, wsparte już zostały trzy inwestycje drogowe.
    - Na modernizację ulicy Winogrady dostaliśmy ponad 11 mln zł, a na przebudowę ulicy Bukowskiej 20 mln zł - mówi Jan Gosiewski z poznańskiego Zarządu Dróg Miejskich.

    Kolejną jest budowa ulicy Nowe Zawady, która połączyła rondo Śródka ze skrzyżowaniem ulic Hlonda z Główną.

    - Mimo że ten odcinek liczy zaledwie kilometr, jest niezwykle ważny. Domknął drugą ramę komunikacyjną - uważa Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta miasta. - Ramy komunikacyjne stanowią szkielet drogowy całego Poznania.

    Druga rama liczy prawie 20 kilometrów i przebiega ulicami: Hetmańską, Zamenhofa, Jana Pawła II, Nowe Zawady, Serbską, Solidarności i Niestachowską. Tą ostatnią przejeżdża najwięcej samochodów (83 tys. na dobę).

    Teraz, gdy druga rama jest już gotowa, do zbudowania zostaje jeszcze trzecia.
    - Pozwoli uwolnić tereny inwestycyjne - twierdzi Kruszyński. - Doświadczenia choćby Londynu pokazują, że budowa ramy komunikacyjnej może wpłynąć na wzrost gospodarki danego miasta. Nawet o 30 procent.

    Zanim jednak budowę uda się rozpocząć, miasto i drogowcy starają się o dofinansowanie unijne na kolejne projekty. Między innymi na przebudowę wiaduktu w Antoninku i ulicę Bułgarską. Obie inwestycje znalazły się na listach rezerwowych, mają więc spore szanse dostać dofinansowanie, jeśli któreś projekty w kraju odpadną.

    - Gdybym ja przyznawał dotacje, wolałbym dać pieniądze na inwestycję, która już się rozpoczęła. A nie na taką, która jest w szufladzie - mówi Kruszyński.
    W sumie, od 2007 roku Poznań dostał z budżetu unijnego ponad 150 mln zł na inwestycje drogowe. Jeśli wsparcie dostaną pozostałe projekty - kwota może wzrosnąć o 250 mln zł.

    Zagwarantowane mamy pieniądze na przebudowę Kaponiery (to inwestycja kluczowa).

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DROGA

    waldek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 69 / 37

    A gdzie pieniądze na bałtycką i gdyńską zakorkowany najbardziej rejon poznania zawady nic nie dają wjeżdża na Główną i stoi już w korku bo gdyńska poznańska z gdyńską do Czerwonaka zakorkowana to...rozwiń całość

    A gdzie pieniądze na bałtycką i gdyńską zakorkowany najbardziej rejon poznania zawady nic nie dają wjeżdża na Główną i stoi już w korku bo gdyńska poznańska z gdyńską do Czerwonaka zakorkowana to koszmar !!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    III Rama bezkolizyjna

    aa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 43 / 53

    proponuje przenieść nowy nikomu nie potrzebny wiadukt z Edwardowa na skrz Bukowska/Polska/Bulgarska

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    III Rama bezkolizyjna

    Jotgie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 41 / 62

    Tyle, że III Rama powinna mieć wszystkie skrzyżowania bezkolizyjne (w swoim ciągu). Przydałoby się także przebudować kilka skrzyżowań na II ramie na bezkolizyjne (wiadukty) np. z Dąbrowskiego,...rozwiń całość

    Tyle, że III Rama powinna mieć wszystkie skrzyżowania bezkolizyjne (w swoim ciągu). Przydałoby się także przebudować kilka skrzyżowań na II ramie na bezkolizyjne (wiadukty) np. z Dąbrowskiego, rondo Śródka i Rataje, Reymonta/Hetmańska, Hetmańska/Głogowska. Reszta od biedy jest OK. Przynajmniej na razie. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo