Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wilda na Glanc: Kolejna próba upiększenia dzielnicy [ZDJĘCIA]

KARC
Wilda na Glanc. Drugie starcie
Wilda na Glanc. Drugie starcie Maciej Urbanowski
W sobotę odbył się kolejny etap akcji Wilda na Glanc. Osiemnaście osób chodziło od drzwi do drzwi i przekonywało wildeckich przedsiębiorców, że warto zmienić szyld nad swoim zakładem na bardziej estetyczny.

Wilda na Glanc obejmuje trzy ulice: Wierzbięcice, ul. Dolna Wilda oraz 28 Czerwca. Wildecki „X” pokazuje w pigułce problem poznańskich ulic i drobnych przedsiębiorców, którzy zawładnęli ich warstwą wizualną powodując estetyczny chaos. Z inicjatywy plastyka miejskiego Piotra Libickiego, Stowarzyszenia Wildzianie oraz agencji marketingowej Poor No More ulice mają się zmienić. Graficy z agencji nieodpłatnie zaprojektują każdemu z przedsiębiorców nowy estetyczny szyld.

- Potrzebna jest tylko dobra wola przedsiębiorców. Dziś przekonujemy ich, że warto zainwestować w nowe szyldy, by na ulicach było zwyczajnie ładniej – mówi Adam Rychlewski z Poor No More.

Osiemnaście osób podzielonych w pary odwiedzało po kolei każdy sklep i punkt usługowy trzech wildeckich ulic. - Nie było to łatwe. Najlepiej rozmawiać z samym właścicielem sklepu, ale w wielu punktach nie udało nam się go zastać. Zostawialiśmy więc ulotkę z informacjami o naszej akcji – mówi Rychlewski.

Tak było w sklepie mięsnym Koziegłowy, tak było w secondhandzie na Dolnej Wildzie. Podobnie w sąsiednim sklepie z artykułami papierniczymi. Dłużej porozmawiać udało się u fotografa na Wierzbięcicach. Ale on jakiś czas temu zmienił szyld z własnej inicjatywy. – W takim wypadku proponujemy przyznanie certyfikatu w formie dyplomu, który można powiesić u siebie – precyzuje Wojciech Pigla z Poor No More.

- Akcja mi się podoba, ale i tak uważam, że zmiany na Wildzie nie powinny zacząć się od wymiany szyldów, tylko od remontu chodników – komentuje Waldemar Pietura, który przy ul. Wierzbięcice prowadzi jeden z najstarszych zakładów fotograficznych w Poznaniu.

Jego zdaniem przechodnie nie docenią nowych szyldów, bo jak na razie patrzą pod nogi, by się nie przewrócić na nierównym chodniku, albo nie wejść w psią kupę.

Akcja Wilda na Glanc trwa. Chętni przedsiębiorcy mogą zwracać się do agencji z prośbą o zaprojektowanie szyldu. Będzie on następnie przedstawiony do akceptacji właścicielowi sklepu. Sama wymiana odbywa się na koszt właściciela.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski