Kolej: Nowe szynobusy w serwisach, podróżni w autobusach

    Kolej: Nowe szynobusy w serwisach, podróżni w autobusach

    Robert Domżał

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna

    Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna ©Marek Zakrzewski

    Większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna. - Z powodu braku sprawnych szynobusów odwołano sześć pociągów z Gostynia do Jarocina. Podróżnych przewieziono autobusami - informował Tomasz Andrzejewski, rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
    Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna

    Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna ©Marek Zakrzewski

    Terminów było już kilka. Kolejny to 1 czerwca. Tego dnia Koleje Wielkopolskie mają zacząć wozić pasażerów. Na początek wyłącznie szynobusami na trasach z Poznania do Wolsztyna i Wągrowca oraz między Lesznem a Jarocinem. W grudniu przyszłego roku nowy przewoźnik pojawi się na linii Poznań - Gniezno. W trzeciej kolejności pociągi z logo KW, a będą to "Elfy", zaczną kursować między Zbąszynkiem - Poznaniem a Kłodawą. Z tych tras znikną pociągi Przewozów Regionalnych.

    Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna. - Z powodu braku sprawnych szynobusów odwołano sześć pociągów z Gostynia do Jarocina. Podróżnych przewieziono autobusami - informował Tomasz Andrzejewski, rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Taka sytuacja powtarza się od dłuższego już czasu. Od początku tego roku szynobusami zarządza spółka Koleje Wielkopolskie. Jednak jej prezes Włodzimierz Wilkanowicz na pytanie, czy to właśnie Kolej Wielkopolska odpowiada za utrudnienia reaguje bardzo emocjonalnie.

    - To, co się dzieje w spółce Przewozy Regionalne po moim odejściu z tej firmy, to groza. Kiedy w grudniu przejmowaliśmy szynobusy, tylko siedem było sprawnych. W jednym z nich stwierdzono, że w układzie chłodzenia zamiast płynu jest woda . W efekcie pojazd zamarzł. By go odmrozić trzeba było wynająć halę - mówi Włodzimierz Wilkanowicz.

    Od pół roku stoi szynobus, który uszkodzony został przez przewracające się drzewo, ponieważ nie przygotowano dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia remontu. W kolejnych pojazdach stwierdzono uszkodzone skrzynie przekładniowe.

    Zdaniem Tomasza Andrzejewskiego, sytuacja nie jest aż tak dramatyczna. - Szynobusy jakimi jeździmy, to w większości pierwsze egzemplarze, jakie wypuszczone zostały przez producentów. Dlatego obarczone są wadami, które ujawniają się w trakcie eksploatacji. W przypadku szynobusu, który zderzył się z drzewem, okazało się, że trzeba wymienić w nim klimatyzację. Części trzeba sprowadzić z zagranicy - wyjaśnia rzecznik PR.

    Komentarze (5)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kula u nogi.

    Michal (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    Wiadomo było od zawsze, że kolej regionalna jest deficytowa. Kasę trzepią przewoźnicy w dużych aglomeracjach. Dochodzi do tego, że niektóre regiony kraju są bez regionalnych połączeń i będzie...rozwiń całość

    Wiadomo było od zawsze, że kolej regionalna jest deficytowa. Kasę trzepią przewoźnicy w dużych aglomeracjach. Dochodzi do tego, że niektóre regiony kraju są bez regionalnych połączeń i będzie jeszcze gorzej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    o szoku

    wnukmarycha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 22

    Może i wyprodukowane (a raczej zmontowane) w Polsce, ale z importowanych części - tak po prostu teraz działają firmy produkujące tabor kołowy i szynowy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ,,

    Szok (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 19

    Części z zagranicy te szynobusy zostały wyprodukowane w Polsce od a do z, co za kpina co za kłamstwa....

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Elfy za ciężkie

    wnukmarycha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 18

    O Elfach na razie będziemy mogli zapomnieć. CAF składa/złożył protest w sądzie, bowiem Elfy okazują się być o ponad 6 T cięższe od wagi wyznaczonej w warunkach przetargu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    SZYNOBUSY

    Andersson (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 17

    PKP itd.-To najwieksze dziadostwo pod sloncem. Spolek natworzyli dla kolesi zeby mozna wiecej zagarnac pieniedzy. Tabor osobowy brrudny smierdzacy z lat siedemdziesiatych-dotyczy przewozow...rozwiń całość

    PKP itd.-To najwieksze dziadostwo pod sloncem. Spolek natworzyli dla kolesi zeby mozna wiecej zagarnac pieniedzy. Tabor osobowy brrudny smierdzacy z lat siedemdziesiatych-dotyczy przewozow regionalnych. Na trasie Poznan Kluczbork sklady elektryczne sa krotkie, duzo ludzi stoi do stacji docelowej. Dlaczego nie sprzedac kolei firmom zachodnim, ktorzy umieja zarzadzaczwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo