Nowe szynobusy w serwisach

    Nowe szynobusy w serwisach

    Robert Domżał

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    1 czerwca Koleje Wielkopolskie mają zacząć wozić pasażerów. Tymczasem większość z szynobusów, którymi będą dysponować jest wciąż niesprawna.
    Terminów było już kilka. Kolejny to 1 czerwca. Tego dnia Koleje Wielkopolskie mają zacząć wozić pasażerów. Na początek wyłącznie szynobusami na trasach z Poznania do Wolsztyna i Wągrowca oraz między Lesznem a Jarocinem.

    W grudniu przyszłego roku nowy przewoźnik pojawi się na linii Poznań - Gniezno. W trzeciej kolejności pociągi z logo KW, a będą to "Elfy", zaczną kursować między Zbąszynkiem - Poznaniem a Kłodawą. Z tych tras znikną pociągi Przewozów Regionalnych.
    Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna.
    - Z powodu braku sprawnych szynobusów odwołano sześć pociągów z Gostynia do Jarocina. Podróżnych przewieziono autobusami - informował Tomasz Andrzejewski, rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

    Taka sytuacja powtarza się od dłuższego już czasu. Od początku tego roku szynobusami zarządza spółka Koleje Wielkopolskie. Jednak jej prezes Włodzimierz Wilka-nowicz na pytanie, czy to właśnie Kolej Wielkopolska odpowiada za utrudnienia reaguje bardzo emocjonalnie.
    - To, co się dzieje w spółce Przewozy Regionalne po moim odejściu z tej firmy, to groza. Kiedy w grudniu przejmowaliśmy szynobusy, tylko siedem było sprawnych. W jednym z nich stwierdzono, że w układzie chłodzenia zamiast płynu jest woda . W efekcie pojazd zamarzł. By go odmrozić trzeba było wynająć halę - mówi Włodzimierz Wilkanowicz.

    Od pół roku stoi szynobus, który uszkodzony został przez przewracające się drzewo, ponieważ nie przygotowano dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia remontu. W kolejnych pojazdach stwierdzono uszkodzone skrzynie przekładniowe.
    Zdaniem Tomasza Andrzejewskiego, sytuacja nie jest aż tak dramatyczna.
    - Szynobusy jakimi jeździmy, to w większości pierwsze egzemplarze, jakie wypuszczone zostały przez producentów. Dlatego obarczone są wadami, które ujawniają się w trakcie eksploatacji. W przypadku szynobusu, który zderzył się z drzewem, okazało się, że trzeba wymienić w nim klimatyzację. Części trzeba sprowadzić z zagranicy - wyjaśnia rzecznik PR.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Prezcz z KW

    jack (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Czy pociągi KW mają jeździć tylko do Gniezna? A dalej co??! Przesiadka na Przewozy Regionalne?!
    Mam nadzieję, że Koleje Wielkopolskie nigdy nie wyjadą na tory. Kolejna spółeczka to kolejne...rozwiń całość

    Czy pociągi KW mają jeździć tylko do Gniezna? A dalej co??! Przesiadka na Przewozy Regionalne?!
    Mam nadzieję, że Koleje Wielkopolskie nigdy nie wyjadą na tory. Kolejna spółeczka to kolejne problemy dla podróżnych: inne bilety, podzielone relacje, ogólnie - jeszcze większy chaos.
    Nowa firma to też nowe koszty na zarząd, sekretarki, rzeczników prasowych itd. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo