Nowy market z materiałami budowlanymi powstaje obok hipermarketu Carrefour. Dlatego przebudowywane jest także znajdujące się w pobliżu rondo (klienci centrów handlowych na Franowie jeżdżą w związku z tym objazdami).
- Otwarcie naszego sklepu planujemy późną wiosną. W sumie zamierzamy zatrudnić około stu osób - twierdzi Tomasz Linkiewicz, rzecznik prasowy OBI Polska.
Do tej pory poznaniacy mogli robić zakupy w Praktikerze, Castoramie, Brico Depot czy Leroy Merlin. Linkiewicz zapewnia, że OBI nie obawia się konkurencji.
W przyszłym roku do nowego marketu budowlanego mieszkańcy Poznania będą mogli dojechać tramwajem. Rozpoczęcie budowy trasy zbliża się wielkimi krokami. Wyłoniono już konsorcjum (z firmą Bilfinger na czele), które wybuduje trasę. O wyborze zdecydowała cena - nowe tory powstaną za 225 mln zł. Pozostałe firmy startujące w przetargu mają teraz 10 dni na złożenie odwołań.
- Jeśli ich nie będzie, to w przyszłym tygodniu wyślemy dokumenty do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - mówi Gerard Masłowski ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, odpowiedzialnej między innymi za budowę tej trasy.
Dopiero po zatwierdzeniu przetargu przez urząd będzie można podpisać umowę z wykonawcą robót. Spółka planuje, że rozpoczną się w marcu. Do tego czasu zwycięskie konsorcjum może ustalać już pewne kwestie (choćby uzgodnienia z wodociągami czy firmami energetycznymi), prowadzić przygotowania do wkroczenia na plac budowy, gromadzić sprzęt.
- Pewne prace się rozpoczęły. Na osiedlu Lecha wycinane są już drzewa, które znajdują się na trasie - dodaje Gerard Masłowski.
Im szybciej wykonawca zabierze się za przygotowania, tym więcej będzie miał czasu na roboty budowlane. Nowa trasa na Franowo ma być gotowa w kwietniu przyszłego roku.
To jedna z ważniejszych inwestycji planowanych przed Euro 2012. To właśnie na parkingach przy tamtejszych marketach swoje samochody będą zostawiać kibice i bezpłatnie dojeżdżać do stadionu na mecze.
To również na Franowie ma powstać największa zajezdnia tramwajowa w Poznaniu (pomieści około 150 pojazdów). Kiedy zostanie zbudowana, będzie można zlikwidować zajezdnię na Wildzie oraz tory odstawcze przy ulicy Budziszyńskiej.
Bez miasteczka
Na Franowie miały powstać Bulwary Poznańskie. Jednak już w zeszłym roku inwestor wycofał się z pomysłu. Na obszarze ponad 4 hektarów powierzchni miało powstać ponad 110 sklepów, restauracje, punkty usługowe. Idea była taka, by w jednym miejscu móc zrobić zakupy i w pełni wyposażyć całe mieszkanie. W planach było stworzenie kącików dla dzieci. Z inwestycji tej wycofała się jednak firma Inter Ikea Centre. Uznano, że jest ona nieopłacalna.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?