Wymagający podróżni zauważają jednak również jego wady: fotele są twarde, przejścia wąskie, a odległość podłogi wejścia od przystanków zbyt duża. MPK uspokaja jednak: to prototyp, tramwaje, które zamówiliśmy, będą nieco inne.
Gdy poznański przewoźnik wydzierżawił Tramino i puścił na linię nr 14, władze MPK zaapelowały do pasażerów o przesyłanie opinii na jego temat. Wśród najczęściej pojawiających się pytań znalazło się to dotyczące barw, w jakich będą jeździły nasze tramwaje.
- Oczywiście nasz miejski model pomalowany będzie na tradycyjne barwy zielono--żółte - tłumaczy Adam Pelant z MPK.
Znajdą się na nim także elementy typowo poznańskie, jak choćby okrągła tablica pokazująca numer linii. Większe i lepiej widoczne będą również tablice boczne.
Wiele uwag pasażerów dotyczyło tego, że Tramino jest mało przestronny i wąski. I to zostanie zmienione w poznańskich modelach. Będą miały mniej miejsc siedzących, dzięki czemu znacznie zwiększy się cała przestrzeń pasażerska (ma pomieścić prawie 230 pasażerów).
Typowo poznańskie będą fotele w tramwajach, które kupiło MPK. Zamiast tych zamontowanych w prototypie (uważanych przez pasażerów za twarde), znajdą się te wyścielane zieloną wykładziną.
Tramino dla Poznania nie będą miały skosów w dolnej części wagonów, co znacznie zmniejszy odległość wejścia od płyty przystanków. - W naszych tramwajach będą też szersze drzwi - dodaje Adam Pelant.
Poznańskie Tramino będą też dłuższe i nie tak wąskie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?