Poznań: Tramino ma twarde siedzenia i jest wąski. Ale to...

    Poznań: Tramino ma twarde siedzenia i jest wąski. Ale to prototyp

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Poznańskie Tramino będą zielono-żółte, podobnie jak wszystkie inne pojazdy MPK

    Poznańskie Tramino będą zielono-żółte, podobnie jak wszystkie inne pojazdy MPK ©Solaris

    Po pierwszych tygodniach na linii nr 14, pasażerowie wyrobili sobie zdanie na temat tramwaju Tramino. Jest cichy, nowoczesny, sprawnie też przemierza poznańskie ulice.
    Poznańskie Tramino będą zielono-żółte, podobnie jak wszystkie inne pojazdy MPK

    Poznańskie Tramino będą zielono-żółte, podobnie jak wszystkie inne pojazdy MPK ©Solaris

    Wymagający podróżni zauważają jednak również jego wady: fotele są twarde, przejścia wąskie, a odległość podłogi wejścia od przystanków zbyt duża. MPK uspokaja jednak: to prototyp, tramwaje, które zamówiliśmy, będą nieco inne.

    Gdy poznański przewoźnik wydzierżawił Tramino i puścił na linię nr 14, władze MPK zaapelowały do pasażerów o przesyłanie opinii na jego temat. Wśród najczęściej pojawiających się pytań znalazło się to dotyczące barw, w jakich będą jeździły nasze tramwaje.


    - Oczywiście nasz miejski model pomalowany będzie na tradycyjne barwy zielono--żółte - tłumaczy Adam Pelant z MPK.

    Znajdą się na nim także elementy typowo poznańskie, jak choćby okrągła tablica pokazująca numer linii. Większe i lepiej widoczne będą również tablice boczne.

    Wiele uwag pasażerów dotyczyło tego, że Tramino jest mało przestronny i wąski. I to zostanie zmienione w poznańskich modelach. Będą miały mniej miejsc siedzących, dzięki czemu znacznie zwiększy się cała przestrzeń pasażerska (ma pomieścić prawie 230 pasażerów).

    Typowo poznańskie będą fotele w tramwajach, które kupiło MPK. Zamiast tych zamontowanych w prototypie (uważanych przez pasażerów za twarde), znajdą się te wyścielane zieloną wykładziną.

    Tramino dla Poznania nie będą miały skosów w dolnej części wagonów, co znacznie zmniejszy odległość wejścia od płyty przystanków. - W naszych tramwajach będą też szersze drzwi - dodaje Adam Pelant.

    Poznańskie Tramino będą też dłuższe i nie tak wąskie.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wąski ten tramwaj

    poznanian (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

    W Nicei widziałem dużo szersze i wygodniejsze:

    http://www.urbanrail.net/eu/fr/nice/nice-tram.htm

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dlaczego tramino sie telepie

    Ania (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    Jechałam tramino , wnętrze ok, design ok. ale nie jest cichsze od siemensa i o wiele głośniejsze od pes, no i mocno na trasie pst się telepie gorzej niż tatry i puma

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No właśnie dlatego..

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    Właśnie dlatego najpierw jeżdzi prototyp żeby ustalic jaki jakie zmiany trzeba wprowadzić.... Mniej siedzeń bo będzie pojemniejszy, na trasie pestki to masakra z taką ilością siedzeń, skosy będą...rozwiń całość

    Właśnie dlatego najpierw jeżdzi prototyp żeby ustalic jaki jakie zmiany trzeba wprowadzić.... Mniej siedzeń bo będzie pojemniejszy, na trasie pestki to masakra z taką ilością siedzeń, skosy będą zlikwidowane bo bali się że tramwaj na niektórych odcinkach sie nie zmieści ? itd... ;)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    poznańskie tramwaje

    dobrze (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    silniki, kokpit, elektryka, automatyka, pneumatyka będą takie same
    krzesła, podłogę, tapicerkę itp. i ich konfigurację można zamontować, jakie klient sobie życzy
    zmiana konstrukcji, czyli...rozwiń całość

    silniki, kokpit, elektryka, automatyka, pneumatyka będą takie same
    krzesła, podłogę, tapicerkę itp. i ich konfigurację można zamontować, jakie klient sobie życzy
    zmiana konstrukcji, czyli szerokość, skosy , odległość progu od peronu - to poważne zmiany, ale nie mające wpływu na najistotniejsze elementy, czyli na napęd, ogrzewanie, elektrykę i elektronikę

    stąd testowanie prototypu, z którego 80-90% elementów będzie w zamawianym tramwaju jest jak najbardziej celowe... a to, co najistotniejsze - tramwaj jeździ i się nie psuje, więc szczegóły w postaci innych krzeseł i tablic kierunkowych nie powinny mieć wpływu na ocenę!!

    swoją drogą - dobrze, że poznańskie pieniądze na zakup tramwajów zostają na miejscu... i jest to też szansa na to, że inne miasta będą zamawiać tramwaje w Poznaniu... piszę to mimo, że solarisa nie darzę największa sympatią - wolałbym np. produkowane w Poznaniu Siemensyzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Chyba powinni pytać ZTM ???

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    Chyba powinni pytać ZTM ,a nie MPK .To przecież ZTM organizuje przewozy ,a nie MPK.
    To ZTM ustala kryteria ,a nie MPK . MPK od dwóch lat jest jedynie przewoźnikiem
    wiecej wiedzy przydałoby się...rozwiń całość

    Chyba powinni pytać ZTM ,a nie MPK .To przecież ZTM organizuje przewozy ,a nie MPK.
    To ZTM ustala kryteria ,a nie MPK . MPK od dwóch lat jest jedynie przewoźnikiem
    wiecej wiedzy przydałoby się Pani Redaktorzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    prototyp??

    xy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Zastanawia celowosc wypuszczania na poznanskie tory takiego prototypu, skoro zamowione modele sa zupelnie inne: wieksze, szersze, dluzsze, szersze drzwi, mniej siedzen a wiecej miejsca do stania...rozwiń całość

    Zastanawia celowosc wypuszczania na poznanskie tory takiego prototypu, skoro zamowione modele sa zupelnie inne: wieksze, szersze, dluzsze, szersze drzwi, mniej siedzen a wiecej miejsca do stania itd. Moze lepiej testowac ten model, ktory sie zamawia?zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo