Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak Polska reklamuje się za granicą [WIDEO]

BAZA
Promujący nasz kraj spot „Polska. Where the unbelievable happens” zyskał spory rozgłos. Jedni chwalą go za oryginalność, inni ganią za brak krzyża na Giewoncie i geograficzne nieścisłości. Nie jest to pierwszy filmik, który ma przyciągnąć nad Wisłę turystów zza granicy. Oto jakie spoty wcześniej reklamowały Polskę.

Surprise yourself… In Poland

W 2007 roku Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz Polska Organizacja Turystyczna promowały kraj kampanią wizerunkową pod hasłem „Surprise yourself… In Poland”. Wyświetlany między innymi w CNN i BBC spot miał pokazać, że Polska to nie tylko wieś, jeziora i bizony, ale miejsce, gdzie na turystów czekają nowoczesne atrakcje, jak choćby golf.

Zobacz też: Znakomity spot promujący Polskę. Niewiarygodne się zdarzyło [FILM, ZDJĘCIA]

Poland, the place to be

Kampania z 2008 roku to owoc współpracy Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Polskiej Organizacji Turystycznej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz linii lotniczych LOT.

Move Your Imagination (Jak Polska reklamuje się za granicą)

Hasło „Move Your Imagination” promuje nasz kraj już od kilku lat. Powyższy filmik pokazywano na targach turystycznych ITB w Berlinie w 2011 roku. Natomiast od 2010 roku taki spot reklamuje Poznań.

Polska prezydencja w UE

Do stworzenia filmu mającego uczcić polską prezydencję w Unii Europejskiej w 2011 roku zaangażowano Tomasza Bagińskiego, autora nominowanej do Oscara animacji „Katedra”.

Poland - Feel invited (Jak Polska reklamuje się za granicą)

Akcja “Feel invited” poprzedzała Euro 2012. Wśród Polaków mających przekonać zagranicznych turystów do odwiedzenia naszego kraju, znaleźli się imprezowicze z Poznania.

Poland. Come and Complain

Ironiczna kampania z 2013 roku, w której wykładowca, taksówkarz, kelnerka czy bizneswoman narzekają na wszystko w Polsce. Nawet na sukcesy. W tle zaś chodzą niedźwiedzie polarne - nieodłączny element stereotypowego postrzegania naszego kraju. W ramach akcji uruchomiono także profil na Facebooku, który zyskał ponad 33 tysiące fanów. Przemycano na nim informacje o polskich osiągnięciach i atrakcjach turystycznych, przedstawiając je w takiej formie:

Jedni fachowcy zachwycali się błyskotliwością kampanii, inni zwracali uwagę, że zagraniczni odbiorcy mogą nie zrozumieć zawartego w niej humoru.

Polska. Spring into New (Jak Polska reklamuje się za granicą)

Stworzona w 2014 roku na zlecenie MSZ kampania telewizyjna z udziałem znanego fotografa Chrisa Niedenthala miała uczcić trzy rocznice: 25 lat wolności, 15 lat w NATO i 10 lat w Unii Europejskiej. Spoty i billboardy pojawiły się głównie w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii i Szwecji. Akcja trwała do listopada.

Zobacz też: Nowa reklama Polski, czyli afera z krzyżem na Giewoncie [WIDEO]

Polska. Where The Unbelievable Happens

Stworzony na zlecenie MSZ spot „Polska. Where The Unbelievable Happens” ukazuje nasz kraj oczami dziecka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski