Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź kreuje eventy. Turystyka biznesowa marką Łodzi [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Konferencja "Łódź kreuje eventy"
Konferencja "Łódź kreuje eventy" Urząd Miasta Łodzi
Jak przekonać mieszkańców stolicy oraz innych metropolii do wizyty w Łodzi, którą postrzegają jako ponure miasto? Zagwarantować im 24 godziny pełne atrakcji, pokazać ciekawe miejsca i skłonić do... ugotowania zalewajki. Tak właśnie Łódź poznawało 60 profesjonalnych organizatorów spotkań i kongresów z branży motoryzacyjnej, kosmetycznej, turystycznej czy bankowości, którzy wzięli udział w konferencji "Łódź kreuje eventy".

Konferencja odbyła się 30 października. Najwięcej gości przyjechało z Warszawy.

- Właśnie tam skupia się 90 proc. rynku eventowego i tam podejmowane są decyzje, gdzie duże korporacje czy instytucje mają organizować konferencje - tłumaczy Anna Mokrosińska, kierownik Łódź Convention Bureau. - Spotkanie to część projektu "Turystyka biznesowa jako markowy produkt turystyczny Łodzi".

Lista gości została wyselekcjonowana przez profesjonalną firmę zajmującą się turystyką biznesową (MICE).

- Spodziewamy się, że ta niekonwencjonalna wizyta przyczyni się do zwiększenia w Łodzi ilości wysokobudżetowych eventów o charakterze wieczornych gali, road shows, prezentacji nowych produktów, minitargów, zjazdów pracowniczych, konferencji i kongresów - mówi Monika Karolczak, zastępca dyrektora Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą. - Uczestnicy konferencji poznali bazę hoteli czterogwiazdkowych i najważniejsze przestrzenie eventowo-konferencyjne ze szczególnym naciskiem na EC1 i Atlas Arenę.

Obiekty te poznawano nietypowo, bo poprzez grę miejską "Hasło? Zalewajka!". Oczywiście była ona poświęcona tradycyjnej, łódzkiej kuchni. Uczestnicy konferencji musieli się wcielić w pomocników robotnicy Mańki, świeżo upieczonej mężatki, która ma mało czasu na ugotowanie zalewajki. Dlaczego akurat tej zupy? Bo: "Matka uczyli, że najszybciej to zalewajkę zrobić, co to każdemu chłopu smakować będzie".

Zdobycie składników do ugotowania zalewajki, czyli ziemniaków, żuru, cebuli, masła, śmietany i oraz przygotowanie ciasta wcale nie było łatwe, bo po drodze trzeba było jeszcze zwiedzić Hotel andel's Łódź, Pałac Poznańskiego, Stare Kino, Cinema Residence, Piwnicę Łódzką, Hotel Novotel i Hotel Holiday Inn Łódź. Na zakończenie, uczestnicy konferencji wzięli udział w koncercie Kylie Minogue.

Według Magdaleny Kondas z MeetingPlanner.pl, Łódź ma znacznie większy potencjał jako miasto eventowe niż typowo turystyczne. Bo poprzemysłowe, zrewitalizowane przestrzenie idealnie nadają się do organizowania w nich spotkań.

- W Łodzi byłam już kilka razy i w ciągu czterech lat oferta dla turystyki biznesowej znacznie się poprawiła. Przybyło sporo hoteli czterogwiazdkowych i chociaż to "sieciówki", są wyjątkowe, jak DoubleTree by Hilton. Tylko w tym hotelu można byłoby zorganizować grę "śladami polskiego kina" - mówi Magdalena Kondas. - Łódź ma doskonałą lokalizację, więc powinna powalczyć o krajowe konferencje. W przypadku międzynarodowych konferencji, ich organizację utrudnia brak siatki połączeń z łódzkiego lotniska.

Bazę hotelową Łodzi docenia też Renata Razmuk z Renault Polska, która Łódź odwiedziła po raz drugi.

- Ale pierwszy raz na dłużej, bo wcześniej nie miałam na to czasu - przyznaje Razmuk. - Baza hotelowa jest sporym atutem Łodzi, bo Warszawa robi się już pod tym względem trochę ciasna.

Kongresy organizowane w Łodzi doceniono podczas Tagów Kielce pod koniec września. Tytuły Ambasadorów Kongresów Polskich 2014 przyznano tam prof. zw. dr hab. n. med. Adamowi Dzikiemu z Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Wojskowej Akademii Medycznej (kierownik Kliniki Chirurgii Ogólnej i Kolorektalnej w Centralnym Szpitalu Weteranów) i prof. nadzw. dr hab. n. med. Tadeuszowi Pietrusze z Zakładu Biotechnologii Medycznej (Katedra Medycyny Molekularnej i Biotechnologii na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki