Poznań: Rowerem pod prąd. Będą kontrapasy dla rowerzystów

    Poznań: Rowerem pod prąd. Będą kontrapasy dla rowerzystów

    Janusz Ludwiczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Kontrapas powstanie m.in. na ulicy Jarochowskiego

    Kontrapas powstanie m.in. na ulicy Jarochowskiego ©Janusz Romaniszyn

    Zarząd Dróg Miejskich wprowadzi dwukierunkowy pas rowerowy na kilku poznańskich jednokierunkowych ulicach (m.in. Chrobackiej, Skwierzyńskiej, Zamkowej i Jarochowskiego). Dzięki temu cykliści będą mogli legalnie jeździć "pod prąd".
    Kontrapas powstanie m.in. na ulicy Jarochowskiego

    Kontrapas powstanie m.in. na ulicy Jarochowskiego ©Janusz Romaniszyn

    - Kontrapasy to norma w wielu miastach na Zachodzie. Są wygodne dla ruchu rowerowego. Pozwalają skrócić czas przejazdu i umożliwić rowerzystom objechanie dróg, które są jednokierunkowe - mówi Ryszard Rakower z Sekcji Rowerzystów Miejskich.

    ZDM wymaluje kontrapasy, gdy tylko poprawią się warunki atmosferyczne. Okazuje się jednak, że kontrapasy w Poznaniu to żadna nowość. Już w 1992 roku ZDM wyznaczył pierwszy kontrapas w ciągu ulic Wszystkich Świętych i Za Bramką. W ubiegłym roku powstał też kontrapas na ul. Skotarskiej.

    - Wyznaczenie kontrapasów wymaga analizy ruchowej wszystkich uczestników ruchu z uwzględnieniem bezpieczeństwa i zasad parkowania - mówi Tomasz Libich z ZDM.

    Niestety rowerzystom nie udało się wywalczyć przygotowanego z myślą o nich pasa ruchu na ul. Gronowej. - Pomysł wyznaczenia kontrapasa został negatywnie zaopiniowany przez radę osiedla z uwagi na bardzo duże zapotrzebowanie na miejsca postojowe - mówi Tomasz Libich. Zaraz jednak dodaje: - Chcemy wyznaczyć kolejne kontrapasy w centrum miasta oraz na Jeżycach.

    W czwartek poznańscy radni uchwalili tegoroczny budżet, który zakłada m.in. utworzenie nowej drogi rowerowej na ulicy Bukowskiej. Ponadto na ponad 150 skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną działają już specjalne czujniki dla jednośladów. Dzięki nim rowerzyści nie muszą już czekać na nadjeżdżający samochód, by zapaliło się dla nich zielone światło.

    Zdaniem rowerzystów, to jednak za mało. - Poznań w porównaniu z innymi polskimi miastami nie wypada za dobrze. U nas ciągle powstają drogi rowerowe z kostki brukowej, a to utrudnia jazdę rowerzystom. Nie są one też całkowicie bezpieczne - mówi Ryszard Rakower.

    - W Gdańsku czy Krakowie stosuje się asfalt. W miastach tych trasy rowerowe prowadzą wzdłuż ważniejszych arterii komunikacyjnych i można dostać się nimi do ścisłego centrum miasta - dodaje Rakower.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    liczba miejsc do parkowania miarą postępu socjalistycznej ojczyzny

    j23 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 11

    Argument z ulicy Gronowej (pewnie znowu ktoś komu OWIES leci z butów) wymiata. Proponuję aby zlikwidować 2 pasy w każdą stronę w Alejach Niepodległości albo na Królowej Jadwigi. Bo w tych rejonach...rozwiń całość

    Argument z ulicy Gronowej (pewnie znowu ktoś komu OWIES leci z butów) wymiata. Proponuję aby zlikwidować 2 pasy w każdą stronę w Alejach Niepodległości albo na Królowej Jadwigi. Bo w tych rejonach notorycznie brakuje miejsc do parkowania.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kontrapasy

    biker (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

    Kontrapasy sa potrzebne na Ratajczaka i Wieniawskiego

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo