Piła: Lotnisko będzie zapasowe dla poznańskiej Ławicy

    Piła: Lotnisko będzie zapasowe dla poznańskiej Ławicy

    Agnieszka Kledzik

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Piła: Lotnisko będzie zapasowe dla poznańskiej Ławicy

    ©Ewa Auer

    Poznańska Ławica potrzebuje lotniska zapasowego i stawia na Piłę. Pilskie lotnisko będzie zapasowym dla poznańskiej Ławicy.
    Piła: Lotnisko będzie zapasowe dla poznańskiej Ławicy

    ©Ewa Auer

    - Postanowiliśmy postawić na Piłę, a nie na Leszno czy Michałkowice - mówi Leszek Wojtasiak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.

    Właścicielem poznańskiej Ławicy jest urząd marszałkowski. A dla samorządu liczy się każda złotówka. Stąd pomysł, by powojskowe lotnisko w Pile przekształcić na filię Ławicy.

    - Każde duże europejskie miasto, ma lotnisko na przedmieściach, kilkadziesiąt kilometrów dalej, np.leci się do Mediolanu, a ląduje w Bergamo - mówi Leszek Wojtasiak.


    Poznańska Ławica będzie się rozbudowywać, ale nie może tego robić w nieskończoność. Uzgodnienia środowiskowe w naturalny sposób będą ograniczały ilość lotów.

    - Dzisiaj rynek zdobywa się współpracą, a nie konkurencją, Ławica w niedługim czasie dojdzie do naturalnych ograniczeń. Nie będziemy mogli przyjmować tak dużo samolotów w nocy. Ze względu na hałas, będą też ograniczenia lotów w ciągu dnia, więc nie chcemy oddawać tego rynku na rzecz innych lotnisk, ale zrobić w Pile filię i przyjmować więcej lotów - zapowiada Grzegorz Bykowski, członek zarządu Portu Lotniczego Poznań-Ławica.

    Długi pas startowy o dużej nośności, dużo płyt postojowych dla samolotów. To daje możliwość uruchomienia pilskiego lotniska dla małych samolotów, być może już na Euro 2012. Później lotnisko w Pile mogłoby przyjmować też duże statki powietrzne.

    - Mam nadzieję, że do czasu, kiedy zrealizujemy ten pomysł, w Egipcie i Tunezji uspokoi się na tyle, że z Piły będziemy mogli latać tam na wakacje - snuje plany Adam Szejnfeld, poseł PO.

    Temat wykorzystania lotniska w Pile powraca jak bumerang przed każdymi wyborami. Jednak od kilkunastu lat ze sprawą nic się nie dzieje, a płyta lotniska zarasta. Teraz pojawiają się konkrety.

    - Wyłoniliśmy w przetargu firmę, która do końca marca ma opracować studium wykorzystania lotniska dla potrzeb Ławicy - mówi Mirosław Mantaj, starosta pilski.

    Jest jeszcze jeden problem. Właścicielem pasa startowego jest starostwo, ale hangary nadal należą do Agencji Mienia Wojskowego. Agencja próbowała je
    sprzedać. Pierwszy przetarg był nieskuteczny. Drugiego przetargu nie będzie. Te 80 hektarów z hangarami jest niezbędne, by myśleć o przekształceniu pilskiego lotniska w port pasażerski. Niezbędna, też będzie szybka kolej, aby wydostać się z Piły do Poznania.
    - Chcemy z PLK rewitalizować linię kolejową, tak aby można było bez problemu dojechać z Poznania na terminal na pilskim lotnisku - mówi Leszek Wojtasiak.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ławica

    Observer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    No tak! Wojtasiak uratował HCP, sprowadza nam inwestorów z Brazyli, Indii i Bóg wie skąd jeszcze, wytycza kierunki rozwoju miasta Poznania, rzucił się uzdrawiać służbę zdrowia w Wielkopolsce a...rozwiń całość

    No tak! Wojtasiak uratował HCP, sprowadza nam inwestorów z Brazyli, Indii i Bóg wie skąd jeszcze, wytycza kierunki rozwoju miasta Poznania, rzucił się uzdrawiać służbę zdrowia w Wielkopolsce a teraz dla relaksu rozwiąże problem Lotniska Ławica ! Czarno to widzęzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ławica - Piła vs Berlin

    Marych (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Mamy zatem odpowiedz dlaczego Poznań nie może się doczekać wygodnego połączenia kolejowego z Berlinem, tak jak ma to Szczecin gdzie za 10 euro można się dostać do Berlina jednym z codziennych 8...rozwiń całość

    Mamy zatem odpowiedz dlaczego Poznań nie może się doczekać wygodnego połączenia kolejowego z Berlinem, tak jak ma to Szczecin gdzie za 10 euro można się dostać do Berlina jednym z codziennych 8 kursów obsługiwanych przez Przewozy Regionalne i DB Regio. Lotnisko Ławica należy do Urzedu Marszałkowskiego, tego samego który powinien uruchomić regionalne połączenie kolejowe do Berlina i BBI. Faceci z Urzędu Marszałkowskiego po prostu uwielbiają latać i pchają pieniądze podatników w "dead end" projekt o nazwie "Ławica". Wraz z otwarciem BBI, egzystencja Ławicy to wakacyjne czartery i kilka krajowych połączeń dogorywającymi ATR72 Eurolotu.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie znam się, ale se napiszę, a co?!

    bob (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Marych, nie bierz więcej marychy! ATR72 nie latają w Eurolocie od roku!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo