Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Naramowice: Garbarami i Szelągowską do ulicy Błażeja

MI
Korki to codzienność na Naramowickiej w Poznaniu
Korki to codzienność na Naramowickiej w Poznaniu archiwum polskapresse
Przystanek końcowy ma powstać tam gdzie to będzie wygodniejsze dla pasażerów. Prace projektowe i przygotowanie dokumentacji potrwa około 18 miesięcy.

Możliwe jest wybudowanie trasy tramwajowej na Naramowice przez Garbary i ul. Szelągowską oraz stworzenie przystanku końcowego w okolicach ul. Błażeja, gdzie mieszka więcej ludzi niż pustych terenach przy ul. Rubież.

Zobacz:
Naramowicka w Poznaniu - najwolniejsza ulica w Polsce

O taki przebieg trasy od lat zabiegają poznańscy społecznicy i mieszkańcy tej części miasta. Przeszkodą miały być ogromne koszty stworzenia przejazdu pod wiaduktem kolejowym na Garbarach. Jednak podczas spotkania przedstawicieli stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania z Wojciechem Tulibackim, prezesem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego okazało się, że nie musi być aż tak drogo.

Szef MPK wyjaśnił, iż przy zakupie pojazdów, które mogą poruszać się bez dostępu do trakcji możliwy jest przejazd pod wiaduktem. Wskazał też na alternatywne, a może i lepsze rozwiązanie, czyli poprowadzenie torów tramwajowych pomiędzy wiaduktem, a dworcem PKP.

Problemem mogą być koszty związane z koniecznością umocnienia skarpy na ul. Szelągowskiej. Jednak ile by to kosztowało wciąż nie wiadomo. Całość inwestycji wylicza się na 160 do 320 mln zł - w zależności od wybranych wariantów.

Według mieszkańców Naramowic końcowy przystanek nie powinien znajdować się, tak jak się planuje, przy ul. Rubież, a w okolicach ul. Błażeja (jest tam więcej osiedli mieszkaniowych). Nie wykluczone, że tak się stanie. Bartosz Trzebiatowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego stwierdza, że po wyborze przebiegu trasy: – Będziemy rekomendować najkorzystniejsze możliwe rozwiązania dla pasażera.

Miasto chce, by budowa ruszyła w latach 2014-20, bo na ten okres Komisja Europejska przygotowała kolejne transze dofinansowań na tworzenie nowych rozwiązań komunikacyjnych (nie ma jeszcze zatwierdzonych poszczególnych programów, a dopiero po tym można wystąpić o dofinansowanie).

– Żeby rozpocząć tę inwestycję to niezbędnym będzie opracowanie pełnej dokumentacji budowlanej wraz z wszystkimi niezbędnymi decyzjami administracyjnymi – mówi Grzegorz Kamiński, zastępca dyrektora Biura Koordynacji Projektów Urzędu Miasta Według niego zajmie to około 18 miesięcy.

Wyjaśnia, że nie ma jeszcze decyzji, czy powstanie trasa tramwajowa, czy szybkiego autobusu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski