Na tę wiadomość kierowcy czekali wiele lat. Nie dość, że zostanie zlikwidowana poniemiecka kostka brukowa, to jeszcze droga zostanie przebudowane do przekroju 2+1. Kierowcy będą mieli naprzemiennie po dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim. Na całej długości trasy powstanie też ciąg pieszo-rowerowy oraz dwa punkty kontroli i ważenia pojazdów.
Czytaj również: Malbork - Tczew: Czy berlinka to "droga śmierci"?
Projekt przebudowy 3,5 km drogi krajowej nr 22, między Czarlinem (węzeł z drogą krajową nr 91) a mostem knybawskim na Wiśle, na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykona firma Lafrentz-Polska Sp. z o.o. Ma na to 11 miesięcy.
Jak przekonują drogowcy, tego typu rozwiązania zapewniają większą swobodę ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Przeciwne kierunki ruchu są bowiem separowane barierami, a na odcinkach dwupasmowych jest miejsce na bezpieczne wyprzedzanie pojazdów jadących wolniej np. ciężarówek. Tak więc zostaje wyeliminowana groźba zderzeń czołowych.
- To rozwiązanie z powodzeniem stosują na swoich drogach Szwedzi i sprawdziło się już w wielu miejscach w Polsce - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA. - To będzie nowość na Pomorzu, choć w pewnym stopniu możemy zaklasyfikować do tego już istniejące odcinki na drogach krajowych: w okolicy Gościcina na „szóstce”, na obwodnicy Chojnic oraz koło Rudna na drodze krajowej nr 91.
Za całość prac - projekty budowlany i wykonawczy oraz przygotowanie materiałów do złożenia wniosków o wydanie decyzji środowiskowej i zgody na realizację inwestycji drogowej - wykonawca otrzyma ponad 760 tys. zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?