– To jeden z powodów dla których chcemy przeprowadzić kontrolę w ZTM – zapowiada Szymon Szynkowski vel Sęk, przewodniczący komisji rewizyjnej rady miasta.
Zobacz: Jak dyrektor ZTM skompromitował się przed radnym i dziennikarzami
Wyjaśnia, że w trakcie rozmów z innymi radnymi uznano, że audyt w ZTM jest konieczny. – Pozostaje tylko kwestia przygotowania się do kontroli – dodaje. Według niego początkowo chciano się przyjrzeć jedynie działalności zarządu. – Jednak stałe problemy z systemem PEKA, a także pojawiające się informacje o wciąż rosnącym zatrudnieniu powodują, że szczególnie te aspekty trzeba sprawdzić – zaznacza Szymon Szynkowski vel Sęk.
Zdecydowanie za kontrolą jest Tomasz Lewandowski, przewodniczący komisji gospodarki komunalnej i mieszkaniowej. – Liczba pracowników w ZTM rośnie lawinowo - stwierdza Tomasz Lewandowski. – Bym rozumiał, gdyby miało to związek z postawionymi zadaniami, ale jak się przyjrzeć ofertom pracy to tak nie jest – stwierdza Tomasz Lewandowski.
Według niego wiele etatów to stanowiska kierownicze. – Wyjdzie na to, że pracują tam niemal sami dyrektorzy, ich zastępcy i kierownicy – sarkastycznie stwierdza radny.
Sprawdź: Nawet Ryszard Grobelny ma dość awarii systemu PEKA
Sprawdziliśmy ogłoszenia i okazało się, że poszukiwani są właśnie kierownicy oraz specjaliści.
Ile osób pracuje w ZTM? – Gdy go tworzono tłumaczono to między innymi oszczędnościami w administrowaniu transportem miejskim – wspomina radny Lewandowski.
Dlatego poprosił o dane dotyczące ilości etatów. Zgodnie z nimi w 2009 roku było to 150,5, w 2010 o jeden więcej. Przed rokiem już 175 etatów, a teraz ma być 193. Do tego trzeba doliczyć jeszcze osoby, które na umowach - zlecenie przyjmowane są przez firmę zewnętrzną.
– To są głownie kontrolerzy biletów oraz panie przy okienkach w punktach obsługi klientów – mówi Michał Grześ, wiceprzewodniczący rady miasta, który już od ponad roku interweniuje w sprawie przyjmowania nowych pracowników do ZTM.
Stwierdza, że z informacji, które posiada, jeszcze przed powstaniem Zarządu mówiono, że ma być 62 pracowników z czego 40 osób przeznaczonych do kontroli biletów
Gdy zapytaliśmy o konieczność zatrudnienia nowych osób otrzymaliśmy z ZTM odpowiedź, że decyzja ta jest podyktowana koniecznością zwiększenia zdolności obsługi stale rosnącej liczby klientów.
Do tego dołączono dane matematyczne przedstawiające, że ZTM-wi podlega coraz większy teren. Z nich wynika, że w 2009 roku sieć komunikacyjna obsługiwana przez Zarząd (oprócz Poznania) miała 400 tysięcy kilometrów, a teraz jest to 3,7 miliona. Według tłumaczeń Bartosza Trzebiatowskiego, rzecznika ZTM, zarządzanie rozrastającą się siecią transportu aglomeracyjnego oraz spełnienie oczekiwań pasażerów i władz gmin, które organizowanie przewozów powierzyły Poznaniowi, wymaga znaczącego zwiększenia zasobów ludzkich.
Z zadań, które mają być powierzone nowym pracownikom można wymienić: kierownik działu sprzedaży ma rozwijać sieć sprzedaży o nowe stanowiska, natomiast specjalista nowych technologii ICT - PEKA i ITS - dbać m.in.: o punktualność autobusów i tramwajów, a kierownik i specjalista ds. parkingów i rowerów miejskich - mają wprowadzać system zarządzania parkingami i rowerami miejskimi.
W poniedziałek rozpoczęła się kontrola Generalnego Inspektora Danych Osobowych, który sprawdza ochronę informacji osobowych pasażerów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?