Zmodernizowany ma zostać około kilometrowy odcinek ul. Gdyńskiej (od oczyszczalni ścieków do granicy miasta, przed wiaduktem kolejowym), tunel pod torami kolejowymi oraz wiadukty drogowe w ul. Gdyńskiej nad torami kolejowymi. Muszą też zostać zbudowane drogi rozprowadzające ruch w rejonie węzła w kierunku osiedla Koziegłowy, gazowni i ul. Bałtyckiej oraz przebudowane duże fragmenty Gdyńskiej (2 km - od wiaduktu do mostu na Głównej) i Bałtyckiej (1,5 km - od Syreniej do mostu Lecha). Potencjalne firmy projektujące muszą złożyć swoje koncepcje do 7 lutego. Poznańskim władzom zależy, by budowa spalarni na Karolinie rozpoczęła się jak najszybciej, bo po 2013 r. za składowanie odpadów grożą im słone kary. Jednak, gdy inwestycja będzie w trakcie realizacji, zostaną one zawieszone. Dlatego miasto chce już na przełomie pierwszego i drugiego kwartału ogłosić przetarg, który ma wyłonić koncesjonariusza.
Procedura wyłonienia prywatnego partnera musi trwać 394 dni. Wszystko musi przebiegać zgodnie z przepisami, bo stawką jest unijne dofinansowanie - możemy liczyć na 352 mln zł dotacji, a nawet na więcej, bo istnieje możliwość otrzymania do 60 proc. kosztów inwestycji, które - jak się przewiduje - wyniosą 748 mln zł (netto). Jak twierdzi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania, rozruch spalarni powinien nastąpić na początku 2015 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?