Poznań: Będzie projekt na dojazd do spalarni

    Poznań: Będzie projekt na dojazd do spalarni

    BART, BOK

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Potężne zmiany w organizacji ruchu i systemie drogowym we wschodnim Poznaniu wymusi budowa spalarni odpadów, która ma powstać na Karolinie. Dlatego Zarząd Dróg Miejskich już ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji dla projektu rozbudowy sieci ulic.
    Zmodernizowany ma zostać około kilometrowy odcinek ul. Gdyńskiej (od oczyszczalni ścieków do granicy miasta, przed wiaduktem kolejowym), tunel pod torami kolejowymi oraz wiadukty drogowe w ul. Gdyńskiej nad torami kolejowymi. Muszą też zostać zbudowane drogi rozprowadzające ruch w rejonie węzła w kierunku osiedla Koziegłowy, gazowni i ul. Bałtyckiej oraz przebudowane duże fragmenty Gdyńskiej (2 km - od wiaduktu do mostu na Głównej) i Bałtyckiej (1,5 km - od Syreniej do mostu Lecha).
    Potencjalne firmy projektujące muszą złożyć swoje koncepcje do 7 lutego. Poznańskim władzom zależy, by budowa spalarni na Karolinie rozpoczęła się jak najszybciej, bo po 2013 r. za składowanie odpadów grożą im słone kary. Jednak, gdy inwestycja będzie w trakcie realizacji, zostaną one zawieszone. Dlatego miasto chce już na przełomie pierwszego i drugiego kwartału ogłosić przetarg, który ma wyłonić koncesjonariusza.

    Procedura wyłonienia prywatnego partnera musi trwać 394 dni. Wszystko musi przebiegać zgodnie z przepisami, bo stawką jest unijne dofinansowanie - możemy liczyć na 352 mln zł dotacji, a nawet na więcej, bo istnieje możliwość otrzymania do 60 proc. kosztów inwestycji, które - jak się przewiduje - wyniosą 748 mln zł (netto). Jak twierdzi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania, rozruch spalarni powinien nastąpić na początku 2015 r.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DOJAZD DO SPALARNI

    a1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 41 / 37

    MOŻE KTOŚ W KOŃCU PÓJDZIE PO ROZUM DO GŁOWY!!!
    LUDZIE, BEDZIEMY DALEJ TAK SAMO STAĆ W KORKACH JAK DZISIAJ. PRZECIEŻ TO WŁAŚNIE SKRZYŻOWANIE BAŁTYCKIEJ I GDYŃSKIEJ JEST JAJSŁABSZYM OGNIWEM I TO TU...rozwiń całość

    MOŻE KTOŚ W KOŃCU PÓJDZIE PO ROZUM DO GŁOWY!!!
    LUDZIE, BEDZIEMY DALEJ TAK SAMO STAĆ W KORKACH JAK DZISIAJ. PRZECIEŻ TO WŁAŚNIE SKRZYŻOWANIE BAŁTYCKIEJ I GDYŃSKIEJ JEST JAJSŁABSZYM OGNIWEM I TO TU SIE WSZYSTKO KORKUJE!!! POSZERZENIE DRÓG I WYBUDOWANIE WIADUKTÓW TO WYRZUCANIE NASZYCH PIENIEDZY Z PODATKÓW W BŁOTO. TO SPRAWA DO NIKu. MAM NADZIEJE ZE SIE W KONCU TEMU PRZYJRZĄ, BO ZARZĄDZANIE W POZNANIU PUBLICZNYMI PIENIEDZMI W TAKI SPOSOB, FORSUJAC SPALARNIE BEZ ZGODY OKOLICZNYCH MIESZKANCOW SIE ZLE SKONCZY!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dojazd do spalarni

    czerwoniakanin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 43 / 24

    Proponowane rozwiązania nic nie dadzą!!! To ściema. Jeżeli ma się poprawić wyjazd z Koziegłów i Czerwonaka to trzeba wybudować III RAMĘ, czyli nową drogę z nowym mostem nad Wartą. W ten sposób ruch...rozwiń całość

    Proponowane rozwiązania nic nie dadzą!!! To ściema. Jeżeli ma się poprawić wyjazd z Koziegłów i Czerwonaka to trzeba wybudować III RAMĘ, czyli nową drogę z nowym mostem nad Wartą. W ten sposób ruch z ww. miejsc szybko trafi do celu i tak samo śmieci na Karolin. Ciekawe dlaczego ZDM, wiedząc, że o skuteczności układu decyduje przepustowość skrzyżowań wciska nam taki bubel i to za takie "melony"?zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo