Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2014 WYNIKI: Sprawdź, jak poszło uczniom z Wielkopolski

AJ
23.04.2014. gdynia nz test gimnazjalny w gim,nazju8m nr 1 w gdyni przy ul 10 lutego 26..fot. tomasz bolt / polskapresse ..dziennik baltyck
23.04.2014. gdynia nz test gimnazjalny w gim,nazju8m nr 1 w gdyni przy ul 10 lutego 26..fot. tomasz bolt / polskapresse ..dziennik baltyck Tomasz Bolt/Polskapresse
Są już wstępne wyniki tegorocznego egzaminu gimnazjalnego 2014. W Wielkopolsce przystąpiło do niego 35 530 osób. Nasi uczniowie nie wypadli w tym roku gorzej niż ich rówieśnicy z całej Polski.

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014: WYNIKI:

Z części humanistycznej młodzi Wielkopolanie uzyskali:
65,43 proc. punktów z zakresu języka polskiego (średnia krajowa to 68 proc.) i 58,11 proc. punktów z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie (średnia krajowa 59 proc.). Gorzej gimnazjaliści wypadli na teście, sprawdzającym wiedzę z przedmiotów ścisłych. Uzyskali: 46,79 proc. z zakresu matematyki (średnia krajowa 47 proc.), i 51,18 proc. z zakresu przedmiotów przyrodniczych (średnia krajowa 52 proc).

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014: ARKUSZE, ODPOWIEDZI - WSZYSTKO W NASZYM SERWISIE SPECJALNYM!

Jeżeli chodzi o języki obce uzyskaliśmy: język angielski – 65 proc. punktów (poziom podstawowy), 45 proc. (poziom rozszerzony), język niemiecki – 52 proc. (poziom podstawowy), 35 proc. (poziom rozszerzony), język rosyjski – 52 proc. (poziom podstawowy), 39 proc. (poziom rozszerzony), język francuski –73 proc. (poziom podstawowy), 64 proc. (poziom rozszerzony), język hiszpański – 66 proc. (poziom podstawowy), 80 proc. (poziom rozszerzony), język włoski – 28 proc. (poziom podstawowy), żaden z wielkopolskich gimnazjalistów nie przystąpił do testu z języka włoskiego na poziomie rozszerzonym.

Podobnie wyglądają wyniki ogólnopolskie. Jeżeli chodzi o język angielski gimnazjaliści zdobyli - z części podstawowej 67 proc. punktów, a z poziomu rozszerzonego 47 proc. Wyniki z pozostałych języków to: niemiecki, poziom podstawowy - 54 proc., niemiecki poziom rozszerzony - 39 proc., rosyjski, poziom podstawowy - 61 proc., rosyjski, poziom rozszerzony - 41 proc, hiszpański podstawowy - 66 proc., hiszpański rozszerzony - 74 proc., francuski, podstawowy - 70 proc., francuski rozszerzony - 66 proc., włoski podstawowy - 57 proc., włoski rozszerzony - 69 proc.
TO POTRAFIĄ:
Z analizy przeprowadzonej przez Centralną Komisje Egzaminacyjną wynika, że uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniami zamkniętymi (sprawdzającymi odbiór tekstów kultury i wykorzystywanie zawartych w nich informacji). Bez problemu wyszukiwali w tekście publicystycznym lub literackim informacje podane wprost lub pośrednio. Jeśli jednak odpowiedź wymagała dokładniejszej analizy tekstu i samodzielnego sformułowania odpowiedzi zawierającej krytyczną ocenę faktów, zadanie okazywał o się zdecydowanie trudniejsze. Jeżeli chodzi o matematykę, uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania i wykorzystywania informacji z tekstu i rysunku. Na teście z przedmiotów przyrodniczych wykazali się umiejętnością, interpretowania danych przedstawionych na wykresie.

Gimnazjaliści przystępujący do egzaminu z języka angielskiego, niemieckiego oraz hiszpańskiego na poziomie podstawowym najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań sprawdzających rozumienie ze słuchu, a w przypadku języka rosyjskiego, francuskiego i włoskiego uzyskali najwyższe wyniki za rozwiązanie zadań sprawdzających znajomość funkcji językowych. Na poziomie rozszerzonym większość uczniów dobrze poradziła sobie z wyszukiwaniem szczegółowych informacji w tekstach pisanych.

Z TYM MAMY PROBLEMY:

Wyniki egzaminu wskazują, że uczniowie mają problemy z określeniem funkcji środków stylistycznych i językowych użytych w tekście. Zadania badające funkcjonalne, świadome posługiwanie się językiem okazały się bowiem dla tegorocznych gimnazjalistów najtrudniejsze.

Trudność sprawiły uczniom zadania sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej.

Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego, z z chemii zadanie dotyczące wnioskowania o wyniku reakcji na podstawie zamieszczonych informacji.

We wszystkich językach obcych nowożytnych największą trudność sprawiło gimnazjalistom poprawne stosowanie środków językowych, a w przypadku języka angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego – także tworzenie wypowiedzi pisemnej.
WYNIKI ZESZŁOROCZNE:

W zeszłym roku zdający najwyższy średni wynik (nie licząc języka obcego) gimnazjaliści uzyskali z testu z języka polskiego (62 proc.). Najsłabiej poszła matematyka - 48 proc. Za zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie średni wynik to 58 proc., a w przypadku przedmiotów przyrodniczych - 59 proc.

Średnie wyniki testów z języków obcych przedstawiaŁY się następująco:
- język angielski - 63 proc. (poziom podstawowy), 45 proc. (poziom rozszerzony)
- język niemiecki - 58 proc. (pp), 40 proc. (pr)
- język rosyjski - 64 proc. (pp), 43 proc. (pr)
- język francuski - 68 proc. (pp), 59 proc. (pr)
- język hiszpański - 75 proc. (pp), 56 proc. (pr)
- język włoski - 65 proc. (pp), 84 proc. (pr)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski