- Aby poprawić komfort podróżnych, zleciliśmy niezależnemu ekspertowi Danielowi Załuskiemu, audyt nowego dworca Poznań Główny i zaproponowanie usprawnień, które spowodowałyby, że obiekt będzie jeszcze bardziej funkcjonalny - mówi Roman Biniszkiewicz, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. - Udrożnienie głównych kanałów komunikacji pieszej jest jednym z głównych proponowanych rozwiązań.
Roman Biniszkiewicz: - Stary dworzec będzie między innymi pełnił funkcję pasażerską
Radni proponują wydłużenie tunelu pod peronami i poprowadzenie go pod galerią. Ich zdaniem, trzeba wybudować naziemną kładkę z nowego budynku dworca i parkingów do peronów 4-6, a także zmodernizować nawierzchnię peronów i zadaszyć je.
- Nadziemną kładkę z budynku nowego dworca do peronów nr 4, 5, 6 wybuduje firma TriGranit - wyjaśnia R. Biniszkiewicz. - Rozpoczęcie prac planowane jest jeszcze w tym roku. Z kładki na perony 4-6 będą prowadziły dwukierunkowe schody ruchome. Dodatkowo na peron 4 będzie można dostać się schodami stałymi.
PKP PLK przygotowuje obecnie dokumentację modernizacji peronów nr 4, 5 i 6. - Projekt przewiduje m.in. wybudowanie na peronach nowoczesnych wiat. Rozważana jest również zmiana nawierzchni na peronach nr 1, 2 i 3. Modernizację planuje się rozpocząć w 2015 r. - twierdzi R. Biniszkiewicz.
Kolej prowadzi też uzgodnienia z inwestorem, dotyczące starego dworca. - Za wcześnie jest, aby mówić o szczegółach tej inwestycji - zastrzega R. Biniszkiewicz. - Wiadomo natomiast, że stary dworzec będzie m.in. pełnił funkcję pasażerską.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?