Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2014 Niemiecki: podstawa i rozszerzenie [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

KS
Egzamin gimnazjalny 2014
Egzamin gimnazjalny 2014 Paweł Miecznik
Egzamin gimnazjalny 2014 z języka niemieckiego to dla uczniów ostatni test, do którego muszą przystąpić w sesji egzaminacyjnej w tym roku. 25 kwietnia 2014 roku, 17 procent wielkopolskich uczniów przystąpiło do testu gimnazjalnego z języka niemieckiego na poziomie podstawowym, a część z nich jeszcze zdecydowała się rozwiązać arkusz rozszerzony.

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014. WSZYSTKIE PRZEDMIOTY ZNAJDZIESZ TUTAJ:

Egzamin gimnazjalny z języka niemieckiego na poziomie podstawowym rozpoczyna się o godzinie 9. Potrwa 60 minut. Test z języka niemieckiego na poziomie rozszerzonym trwa 60 minut i rozpocznie się o godzinie 11.

ZOBACZ:
EGZAMIN GIMNAZJALNY - ARKUSZ - JĘZYK NIEMIECKI POZIOM PODSTAWOWY
JĘZYK NIEMIECKI POZIOM PODSTAWOWY TRANSKRYPCJA
EGZAMIN GIMNAZJALNY - ARKUSZ - JĘZYK NIEMIECKI POZIOM ROZSZERZONY
JĘZYK NIEMIECKI POZIOM ROZSZERZONY TRANSKRYPCJA

JĘZYK NIEMIECKI - PODSTAWA - PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIA

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C.

1.1. Was ist Veras Tante von Beruf?
1.1 A
1.2. Wie kommuniziert der Junge am liebsten mit seinem Freund?
1.2 B
1.3. Was packt Bernd in den Koffer?
1.3 C
1.4. Wo wartet Tobias?
1.4 C
1.5. Worüber erzählt das Mädchen?
A. Über das Abendbrot mit Freunden.
B. Über das Frühlingswetter.
C. Über den Garten.

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę Anny i Roberta na temat prezentów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej osoby (2.1.–2.4.) prezent, który ona podaruje (A–E). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę. Uwaga! Jeden prezent został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.

Personen
2.1. Anna
2.2. Robert
2.3. Markus
2.4. Jasmin

Geschenke
A. eine Computermaus
B. ein Kriminalfilm
C. ein Plüschtier
D. eine Torte
E. ein Buch

2.1. A
2.2. C
2.3 E
2.4 D

ZADANIE 3
Usłyszysz dwukrotnie komunikat. Zdecyduj, które ze zdań 3.1.–3.3. są zgodne z treścią nagrania (P – Prawda), a które nie (F – Fałsz). Zakreśl literę P albo F.
3.1. Die Preise für alle Sportartikel sind reduziert. PRAWDA
3.2. Man bekommt von den Verkäufern einige Tipps für gesundes Essen. FAŁSZ
3.3. Der Text beschreibt eine Aktion eines Sportladens. PRAWDA

ZADANIE 4
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A. Ich bin auch froh, dass wir uns wieder hören.
B. Kannst du den Titel wiederholen?
C. Ich wünsche dir eine gute Reise.
D. Wann haben sie sich getroffen?
E. Nein, er fährt erst im August.

4.1. E
4.2. C
4.3. A
4.4. B

ZADANIE 5
Uzupełnij poniższe minidialogi (5.1.–5.3.), wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B albo C.

5.1. X: Muss ich umsteigen?
Y: C Nein, der Zug fährt direkt nach Köln.
5.2. X: Guten Appetit!
Y: A. Danke sehr.
5.3. X: B. Wie findest du den Film?
Y: Er ist sehr interessant.

ZADANIE 6
Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.3.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B albo C.

6.1. Wyraź swoją radość z powodu wyjazdu.
C. Ich freue mich sehr.
6.2. Zapytaj kolegę o jego ulubione książki.
B. Welche Bücher liest du am liebsten?
6.3. Witasz się z kolegą. Co powiesz?
A. Grüß dich, Jens!

ZADANIE 7
Przeczytaj ogłoszenia 7.1.–7.4. Do każdego z nich dobierz odpowiednie zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego ogłoszenia.
A. Diesen Text kann man im Zoo lesen.
B. Diesen Text kann man im Theater lesen.
C. Man kann einen Hund kostenlos nehmen.
D. Diesen Text kann man im Museum lesen.
E. Man kann ein Spielzeug gratis bekommen.

7.1. B
7.2. A
7.3. C
7.4. E

ZADANIE 8
Przeczytaj teksty. W zadaniach 8.1.–8.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą,zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B albo C.

8.1. Worüber schreibt Gabi?
C. Über ein Treffen.
8.2. Was soll Tina machen?
A. Das Mittagessen kochen.
B. Den Tisch sauber machen.
C. Die Oma nach Hause bringen.
8.3. Wo war die Einkaufsliste?
B. Im Kühlschrank.
8.4. Warum schreibt Paul eine E-Mail an Anna?
C. Er entschuldigt sich bei Anna.

ZADANIE 9
Przeczytaj opisy trzech ofert (A–C) oraz zdania dotyczące czterech osób (9.1.–9.4.). Do każdej osoby dopasuj właściwą ofertę. Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jeden z opisów pasuje do dwóch osób.
9.1. Karin mag Handarbeit und möchte gern im Theater spielen.
9.2. Natalies Lieblingsfach ist Kunst und sie zeichnet sehr gern.
9.3. Sebastian spielt gern verschiedene Rollen und will mal Schauspieler werden.
9.4. Marko schreibt gern Artikel oder Theaterrezensionen für eine Schülerzeitung.

9.1. B
9.2. C
9.3. B
9.4. A

ZADANIE 10
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 10.1.–10.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

FORUM:
Hallo, Leute!
Ich habe ein Problem. Ich wohne mit meinen Eltern in einem 10.1. ____, im siebten Stock. Leider 10.2. ____ mir mein Zimmer gar nicht, denn die Wände sind schon schmutzig und die Möbel alt. Deshalb will ich mein Zimmer mit meinen Eltern 10.3. ____. Vielleicht habt ihr eine tolle Idee, wie ich mein Zimmer möblieren kann? Ich warte auf eure Tipps.

A. Einfamilienhaus
B. findet
C. gefällt
D. Hochhaus
E. renovieren
F. verkaufen

10.1. D
10.2. C
10.3. E

ZADANIE 11
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 11.1.–11.3. Zakreśl literę A, B albo C.

Hallo, Susi,
wie geht es dir? Bei mir ist alles in Ordnung. Meine Schwester und ich bekommen einmal im Monat 50 Euro Taschengeld von 11.1. ____ Eltern. Sehr zufrieden gehen wir dann in das neue Einkaufszentrum und kaufen 11.2. ____ etwas. Dort 11.3. ____ sich
viele Geschäfte mit Markenklamotten. Möchtest du mal mit mir shoppen gehen?
Viele Grüße
Maja

11.1 C. unseren
11.2 B. uns
11.3 A. befinden

JĘZYK NIEMIECKI - ROZSZERZENIE - PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIA - NA NASTĘPNEJ STRONIE

JĘZYK NIEMIECKI - ROZSZERZENIE - PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIA

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6.
do drugiego.

Tekst 1.
Usłyszysz rozmowę dwóch osób.
1.1. Wie sind Maries Haare jetzt?
А. Lang.
В. Kurz.
С. Rot.
1.2. Warum war Marie nicht in der Englischstunde?
А. Sie hatte Angst vor dem Test.
B. Sie verpasste den Bus.
C. Sie war krank.
1.3. Wo findet das Gespräch statt?
А. In einem Friseursalon.
В. In einer Schule.
С. In einem Café.

Tekst 2.
Usłyszysz wypowiedź Michaela.
1.4. Wo wohnt die Familie von Michael jetzt?
A. In einem Hotel.
В. In einer 4-Zimmer-Wohnung.
С. In einem eigenen Haus.
1.5. Was ist Michaels Bruder von Beruf?
A. Tierpfleger.
B. Busfahrer.
C. Tierarzt.
1.6. Worüber erzählt Michael?
A. Über seinen Traumberuf.
B. Über seine Haustiere.
C. Über seine Familie.

1.1. B
1.2. B
1.3. C
1.4. C
1.5. A
1.6. C

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi nastolatków na temat ich pokojów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A. Alle Bücher stehen alphabetisch geordnet im Regal.
B. In meinem Zimmer herrscht große Unordnung.
C. An den Wänden meines Zimmers sind Poster.
D. Ich habe meine Möbel selbst gewählt.
E. Ich räume mein Zimmer selbst auf.

2.1. B
2.2. D
2.3. E
2.4. C

ZADANIE 3
Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwy nagłówek (A–E). Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu.
A. Eltern können unsere Freunde sein.
B. So kann man Freunde kennenlernen.
C. Solche Typen sind keine guten Freunde.
D. Mit Mädchen kann man sich auch anfreunden.
E. Schulfreundschaften können weiter funktionieren

3.1. B
3.2. D
3.3. E

ZADANIE 4
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery, którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

TELEFONIEREN
Telefonieren immer und überall – dem Sprecher macht es Spaß, aber die Anderen sind genervt, wenn man z.B. laut über die letzte Geburtstagsparty erzählt. Das interessiert fremde Menschen auf der Straße nicht. 4.1. ____ Das kann man doch zu Hause ruhig am Telefon besprechen. Wenn man alleine ist.
Besonders in den öffentlichen Verkehrsmitteln sollten Handytöne nicht zu laut sein, sonst nerven sie den Sitznachbarn in der Bahn oder im Zug. 4.2. ____ Deswegen sollte man zumindest den Ton leiser stellen oder den Vibrationsalarm einschalten.
Es gibt Situationen, in denen das Handy ein absolutes Tabu ist, z.B.: in der Kirche, im Theater, im Kino. 4.3. ____ Am besten macht man das Mobiltelefon sofort am Eingang aus. Was tun, wenn das Handy klingelt und man gerade auf einer Party ist? Man sollte nicht schreien. 4.4. ____ Nur wir hören ihn nicht.

A. In diesen Gebäuden sollte man das Handy nicht benutzen.
B. Der Gesprächspartner kann uns sehr gut hören.
C. Niemand mag den Klingelterror bei der Fahrt.
D. Mein Handy ist mir viel wichtiger als du.
E. Deswegen sollte Privates privat bleiben.

4.1. E
4.2. C
4.3. A
4.4. B

ZADANIE 5
Przeczytaj informacje o trzech chłopcach (5.1.–5.3.) oraz oferty czterech klubów sportowych (A–D). Do każdego chłopca dopasuj ofertę, która najbardziej by mu odpowiadała. Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego chłopca. Uwaga! Jedna oferta została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego chłopca.
5.1. C
5.2. D
5.3. A

ZADANIE 6
Przeczytaj tekst. Uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (6.1.–6.5.) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie, tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów. Uwaga! Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

WYRAZY: drei, heißen, Kino, können, populär, Rolle

Vier Jahre hat es gedauert, bis endlich ein neuer James Bond Film in unseren 6.1. ____________________ zu sehen ist. Der neue Teil 6.2. ____________________ „Skyfall“ und wieder ist Daniel Craig in der Rolle des berühmten Geheimagenten
zu sehen. Nach den Filmen „Casino Royale“ (2006) und „Ein Quantum Trost“ (2008) spielt Daniel Craig zum 6.3. ____________________ Mal die Rolle des berühmtesten Geheimagenten der Welt. Regie führte der Oscar-Preisträger Sam Mendes. In weiteren 6.4. ____________________ sehen wir unter anderem Judi Dench, Javier Bardem und Ralph
Fiennes. Die Titelmusik, ein 6.5. ____________________ Lied von Adele, hört man seit dieser Zeit oft im Radio

6.1. Kinos
6.2. heißt
6.3. dritten
6.4. Rollen
6.5. populäres

ZADANIE 7
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty na język niemiecki, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy.

7.1. Ich kann nicht länger bleiben, denn ich muss um 20.00 Uhr (być w domu) ____________.
7.2. Der Deutschkurs macht ihm (dużo przyjemności) _______________________________.
7.3. Die Tomatensuppe (smakuje) _____________________________________ mir sehr gut.
7.4. (Jak długo) _______________________________________________ spielst du Tennis?
7.5. Das Konzert findet (w czwartek) ________________________________________ statt.

7.1. zu Hause sein
7.2. viel Spaß
7.3. schmeckt
7.4. Wie lange
7.5. am Donnerstag

ZADANIE 8
Twój kolega z Niemiec poinformował, że przyjeżdża do Ciebie w najbliższy weekend.
W e-mailu do tego kolegi:

  • napisz, jak zareagowała Twoja rodzina na wiadomość o jego przyjeździe
  • opisz pogodę zapowiadaną na weekend
  • przedstaw plany na wspólne spędzenie czasu.

Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość e-maila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

GŁOS WIELKOPOLSKI - EDUKACJA: TERMINY EGZAMINÓW, PRZECIEKI, TESTY PRÓBNE, ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014:

JĘZYK POLSKI I HISTORIA, MATEMATYKA I PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE, JĘZYKI OBCE: ANGIELSKI, NIEMIECKI

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski