Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznańska Masa Krytyczna: Rowerzyści przejadą ulicą Krzywoustego

Robert Domżał
Poznańska Masa Krytyczna zarzuca drogowcom faworyzowanie kierowców aut. Przykład: brak po remoncie drogi rowerowej na Krzywoustego.
Poznańska Masa Krytyczna zarzuca drogowcom faworyzowanie kierowców aut. Przykład: brak po remoncie drogi rowerowej na Krzywoustego. Marek Zakrzewski
Poznańska Masa Krytyczna. Kawalkada rowerzystów przejedzie w piątek między godz. 18.30 a 19.00 ze Starego Rynku, przez Krzywoustego na Krzesiny.

Jazda rowerem ulicą Krzywoustego jest wyjątkowo niebezpieczna. Mimo to kawalkada cyklistów przejedzie tą ulicą na Krzesiny. Cykliści chcą zwrócić uwagę drogowcom na to, że planując remonty dróg uwzględniają tylko potrzeby kierowców samochodów.

Poznańska Masa Krytyczna zarzuca drogowcom faworyzowanie kierowców aut. Przykład: brak po remoncie drogi rowerowej na Krzywoustego. O 18.30 rowerzyści wyjadą ze Starego Rynku przez Krzywoustego na Krzesiny

- Krzywoustego to jezdnia z wieloma pasami ruchu. Dopuszczalna prędkość do 80 km/h zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Brak chodnika i ścieżki rowerowej sprawia, że rowerzysta jest tam nieustannie zagrożony - mówi Kamila Sapikowska z Poznańskiej Masy Krytycznej. Planujący remont Krzywoustego powinni, zdaniem rowerzystów, zarezerwować miejsce dla pieszych i oddzielne dla rowerów.

ZDM pokazuje, że w przyszłości ulica będzie się zmieniać. Na dojeździe od ronda rataje do CH Łacina ma być droga rowerowa. A na nowej estakadzie katowickiej projektowany jest... chodnik.

- Nadal jednak brak połączenia z wyjazdami ze Szczepankowa i Krzesin. A na wizualizacji zmodernizowanej ul. Krzywoustego są po trzy pasy dla aut na każdym wiadukcie - mówi Kamila Sapikowska.

Z kolei Dorota Wesołowska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich mówi, iż budowa drogi rowerowej od ronda Rataje do wiaduktu Franowo jest rozpatrywana w kontekście przebudowy tej arterii. Dzisiaj ze Szczepankowa do centrum możemy dostać się też ulicą Kobylepole. Trasa jest dłuższa, ale bezpieczniejsza.

- Kierowcy jeżdżą tamtędy szybciej niż powinni i wyprzedzają na zakrętach. Jeśli będzie przebudowa estakady i powstanie ciąg pieszorowerowy, to trzeba się do tego ciągu dostać - mówi Kamila Sapikowska.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski