Twórcy nowego dworca i galerii PCC otrzymali co prawda pozwolenie na budowę kładki , ale na pytanie o rozpoczęcie budowy prezes Tomasz Lisiecki odpowiada: -termin budowy kładki wymaga uzgodnienia z PKP oraz integracji z planami budowy nowego budynku.
Kiedy zamykano stary dworzec mówiono, że wykonane zostaną ekspertyzy stanu techniczny budynku. Od tego czasu minęło kilka miesięcy i co?
- Nowych ekspertyz jeszcze nie mamy. Te, którymi dysponuje PKP wykonano przed kilku laty i wynika z nich jasno, że stan budynku jest zły - wyjaśnia Tomasz Lisiecki, prezes spółki Trigranit Polska. To nie jedyne przeszkody. W holu starego dworca jest relief z roku 1962, autorstwa Edmunda Łubowskiego, którego zachowania domaga się miejski konserwator zabytków. Budujący nowy gmach będzie musiał odtworzyć przedwojenną ceglaną fasadę dworca z arkadowym portykiem i zachować w maksymalnym stopniu oryginalne, boczne, ceglane elewacje.
- Część ściany z reliefem można wyciąć i wyeksponować w innym miejscu - mówi Tomasz Lisiecki.
Skoro wszystko jest do zrobienia to dlaczego budowa kładki się odwleka? - Pozwolenie na budowę kładki ważne jest trzy lata. Ale chcielibyśmy rozpocząć jej budowę jeszcze w tym roku - mówi prezes i przypomina, że negocjacje dotyczące dworca i galerii trwały trzy lata. Przed rozpoczęciem budowy kładki spółka chce pozyskać warunki zabudowy na teren po starym dworcu i ustalić warunki budowy z miastem, które jest właścicielem ul. Dworcowej. A poza tym rozpoczynanie dużej budowy, gdy po sąsiedzku trwa modernizacja największego skrzyżowania w mieście nikomu nie wyszłaby na dobre.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?