18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do dworca Poznań - Wschód? Szynobus bardziej prawdopodobny

Marcin Idczak
Miasto może zrezygnować z budowy nowej linii tramwajowej do dworca Poznań - Wschód. Zamiast tego mieszkańcy mieliby dojeżdżać do centrum szynobusami.

Miasto może zrezygnować z budowy linii tramwajowej, która miała połączyć rejon Głównej z Zawadami, a dalej centrum Poznania. Jej stworzenie było planowane od ponad 10 lat.

Zobacz koniecznie: Inwestycje w Poznaniu: Na co może dać unia w latach 2014-20?

- Zamiast tego wybudowany powinien zostać trzeci tor kolejowy na trasie od dworca Poznania Wschód do Garbar - zapowiada Jacek Thiem z Biura Inżynierii Transportu, która opracowuje plany komunikacyjne dla aglomeracji poznańskiej na lata 2014-25. - Inwestycją powinien zająć się urząd marszałkowski - dodaje specjalista od komunikacji.

Zgodnie z tym założeniem rolę tramwaju na terenie Poznania ma pełnić pociąg. Jednocześnie będzie można zwiększyć ilość osobówek jadących z rejonu Konina, Wrześni, Gniezna i Wągrowca. Dzięki temu dojeżdżający do pracy, czy też szkoły z okolicznych (i dalszych) gmin nie musieliby przesiadać się na komunikację miejską, by dojechać w rejon centrum Poznania.

- Chcemy dobudować wspomniany trzeci tor - potwierdza Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. Później inwestycja może być kontynuowana aż do dworca Poznań Główny. Problemem będzie konieczność powiększenia mostu nad Wartą. Koszt może wynieść ponad 150 milionów złotych.

Sprawdź również: Inwestycje w Poznaniu. One zmienią miasto! [GALERIA]

- Zamierzamy w tej sprawie wysłać pisma do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej (odpowiedzialna za rozwój infrastruktury) - wyjaśnia Wojciech Jankowiak.

Prace jako bardzo ważne dla komunikacji nie tylko w samym Poznaniu, ale i w znacznej części regionu mają duże szanse na dofinansowanie z budżetu centralnego lub unijnego. - Już od dawna powinna zostać zwiększona ilość pociągów, które kursują na trasie przebiegającej przez stację Poznań Wschód, niestety problemem jest zbyt mała ilość torów kolejowych - wyjaśnia Wojciech Jankowiak. Już od kilku lat poruszający się pociągami i komunikacją miejską mogą korzystać z jednego biletu, który obowiązuje na oba środki lokomocji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski