Reklamówka za milion. Zobacz film

    Reklamówka za milion. Zobacz film

    Jacek Sobczyński

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Reżyser Xawery Żuławski pokazał w reklamowym spocie Poznań z lotu ptaka

    Reżyser Xawery Żuławski pokazał w reklamowym spocie Poznań z lotu ptaka ©fot. Xawery Żuławski

    Od dziś do końca listopada kilkanaście zagranicznych stacji telewizyjnych będzie pokazywać w swoich pasmach reklamowych spot promujący Poznań. Efektowną, nakręconą z lotu ptaka reklamówkę miasta wyreżyserował najmodniejszy ostatnio polski reżyser Xawery Żuławski.
    Reżyser Xawery Żuławski pokazał w reklamowym spocie Poznań z lotu ptaka

    Reżyser Xawery Żuławski pokazał w reklamowym spocie Poznań z lotu ptaka ©fot. Xawery Żuławski

    - Wybraliśmy go, ponieważ z jednej strony Xawery Żuławski należy do grupy reżyserów młodego pokolenia, z drugiej - ma duże doświadczenie. Szukaliśmy przy tym reżysera spoza Poznania, który mógłby spojrzeć na miasto świeżym okiem - mówi Łukasz Goździor z Biura Promocji Miasta Poznania.

    Podczas zdjęć Żuławski spędził w helikopterze ponad 70 godzin, kręcąc Poznań z lotu ptaka. Na filmie można zobaczyć zarówno charakterystyczne poznańskie budynki - ratusz czy Stary Browar - jak i np. wyścigi na Torze Poznań. Teraz spot zostanie wykorzystany w zagranicznej kampanii reklamowej.

    Wyświetli go m.in. CNN oraz kilkanaście stacji z Niemiec, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Do mediów trafi kilka wersji reklamówki, różniących się czasem trwania.

    - To kampania czysto wizerunkowa. Nie skupiamy się na konkretnym wydarzeniu, ale chcemy pokazać Poznań jako nowoczesną europejską metropolię. Kluczowa jest świadomość Poznania w oczach widzów zagranicznych, zwłaszcza przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Europejczycy muszą wiedzieć, gdzie przyjadą - uważa Łukasz Goździor.

    Klip można obejrzeć na stronie www.glos.tv.

    Ile kosztuje minuta spotu?
    1,2 mln zł - tyle wyniósł ostateczny budżet produkcji reklamowego spotu Poznania.
    Film w podstawowej wersji (za granicami będzie wyświetlany m.in. w wersjach 30- i 60-sekundowych) trwa 3 minuty i 15 sekund. Łatwo policzyć, że minuta reklamowego spotu kosztowała ponad 369 tys. zł. Dla porównania - koszt produkcji minuty najbardziej znanego filmu Xawerego Żuławskiego, "Wojny polsko-ruskiej" kosztował około 40 tys. zł. Całkowity budżet 98-minutowej "Wojny..." wyniósł około 4 mln zł.
    1 »

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ciekawe ile na swoje reklamówki wydała Janina Nowowiejska ??

    Piotr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Pani Janina ma zmieszczone w swoim nie za wielkim limicie na kampanię wyborczą wydatki,
    których nie powstydził by się kandydat na prezydenta 100 tysięcznego miasta (z wiele większym limitem)....rozwiń całość

    Pani Janina ma zmieszczone w swoim nie za wielkim limicie na kampanię wyborczą wydatki,
    których nie powstydził by się kandydat na prezydenta 100 tysięcznego miasta (z wiele większym limitem).

    Otóż pani Janina Nowowiejska ma:
    - kampanię na profesjonalnych "mobilach" obsługiwaną przez firmę reklamową (koszt samego przygotowania kampanii pareset złotych, koszt dziennego użycia 1 platformy mobilnej z przewozem ok 300zł a ma bodajże 2 i jeżdżą już po naszych osiedlach z 2 tygodnie)

    - bannery na wielu parkingach w okręgu wyborczym (mniejsza o koszt wydruku, daje się znaleźć tanie drukarnie ale sama ekspozycja to koszt ok. kilkadziesiąt złotych od jednego miejsca - USI - wiem bo jakis czas temu chciałem reklamować swoją firmę i pytałem o ceny).

    - profesjonalnie wydane (4 stronnicowe składane) ulotki - na oko droższe w produkcji niż ulotki lidera jej listy (dostałem ich obojga do skrzynki ) oraz zawieszki na klamki.

    To wszystko musi zmiescic w limicie o wiele mniejszym niż limit lidera listy (który wielu z tych "wodotryskow" nie robi - z racji ograniczenia limitem).

    Jakby było tego mało Pani Janina raczy nas tym samym od wielu lat zdjęciem (czyżby chciała ukryć zmiany spowodowane zaawansowanym - 66lat - wiekiem i przypodobać się wyborcom nierealnym wizerunkiem).

    Pani Janino - gratuluję powyższych - magia (a o niej tu chyba można mówić) to też sztuka.
    Ja Pani nie wybiorę, ale może kogos Pani sztuczki się spodobają.

    Może nie epatowała by nas Pani z ulotek patosem i górnolotnymi słowami tylko rozliczyła się z tego, co realnie zrobiła Pani dla Poznania w minionych latach, w których piastowała Pani mandat radnej ???

    Bo promocja przodka męża to dla Pani ważne zadanie, ale my Poznaniacy mamy bardziej życiowe potrzeby, których rozwiązania oczekiwalibysmy od Rady Miasta Poznania.

    W mojej opinii niczego ożywczego do Rady Miasta już Pani nie wniesie - dotąd pokazała Pani na co Panią stać.

    Ja dziękuję, ale mimo wielkiej akcji marketingowej (ciekawe jak mieszczącej się w limicie) z Pani strony zagłosuję na kogo innego.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo