- Dojeżdżanie koleją do pracy to pasmo niemiłych niespodzianek - żali się Magda Wojtkowiak z Szamotuł. Dzieje się tak, gdyż dziś najmłodsze składy wykorzystywane przez Przewozy Regionalne do obsługi pociągów osobowych w Wielkopolsce liczą sobie ćwierć wieku.
- Dlatego zamawiamy bardzo nowoczesne, klimatyzowane pociągi o wysokim standardzie. Kabiny dla pasażerów będą estetyczne i eleganckie - mówi wicemarszałek województwa Wojciech Jankowiak.
Obecnie do obsługi przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w Wielkopolsce potrzebnych jest ok. 60 składów. Zakup nowych EZT-ów nie oznacza jednak automatycznie, że pociągów w Wielkopolsce będzie więcej - część taboru jest tak przestarzała, że... pójdzie na żyletki.
W przetargu na nowe EZT-y startują bydgoska PESA, hiszpański CAF i szwajcarski Stadler. Stadler w lipcu podpisał list intencyjny z Agencją Rozwoju Przemysłu, która jest właścicielem poznańskiej Fabryki Pojazdów Szynowych. Jeśli przetarg wygrają Szwajcarzy, to pociągi dla Wielkopolski będą montowane w Poznaniu.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?