MPK: Autobus z biletomatem i klimatyzacją już kursuje

    MPK: Autobus z biletomatem i klimatyzacją już kursuje

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    W lipcu 14, w listopadzie 14, kolejne - w przyszłym roku. Do listopada 2011 roku tabor MPK wzbogaci się o 75 niskopodłogowych, nowoczesnych autobusów Solaris. Pierwszy wyjechał w czwartek na linię numer 60.
    Nowe Solarisy wyposażone są w klimatyzację (dla wszystkich - a nie tylko dla kierowcy!), kamery monitoringu wewnętrz i na zewnętrz, biletomaty (w 12-metrowych jest jeden, w przegubowych - 2 automaty) oraz specjalne miejsce dla inwalidów. Zamontowano w nich także tzw. drzwi odskokowe zewnętrzne (dzięki czemu nie będzie problemu z ich zamknięciem nawet wtedy, gdy autobus będzie pełny), elektroniczne tablice informujące o kursie, system wczesnego wykrywania pożarów w komorze silnika czy składane oparcia w fotelach.

    - Nowością są też obicia siedzeń. Są na nich koziołki, symbol Poznania oraz piłki, symbol Euro 1012 - podkreśla Krzysztof Książyk, dyrektor przewozów autobusowych w MPK.


    To, że autobusy posiadają biletomaty zadecydowało o tym, na jakich liniach będą jeździć: 55, 60 i 72.
    - To linie, które na przynajmniej jednej swojej pętli nie mają kiosku czy punktu biletowego - dodaje Książyk.
    W zeszłym roku Solaris dostarczył Poznaniowi 25 pojazdów. Tych 100 autobusów to nie koniec.

    - Planujemy już kolejne zakupy, zaraz po Euro 2012 - zapewnia Wojciech Tulibacki, prezes MPK. - Wymaga tego od nas wieloletnia umowa, jaką podpisaliśmy z Zarządem Transportu Miejskiego.

    Dokument zakłada, że średni wiek autobusów w MPK będzie wynosił 9 lat. Ostatni wielki zakup był w 1995 roku (pasażerowie dostali wtedy 122 niskopodłogowe autobusy). Wtedy nowe pojazdy, dzisiaj mają już po 15 lat.

    - I około miliona przejechanych kilometrów - dodaje dyrektor Książyk. - Uznaliśmy, że lepiej je wymieniać na nowoczesne, niż ponosić coraz większe koszty związane z ich eksploatacją.

    Władze MPK planują, że co roku będą kupować około 15-20 nowych autobusów i systematycznie zastępować nimi te najbardziej zużyte.
    Zakup 75 Solarisów kosztował 73 miliony zł. Prawie 60 dostaliśmy z budżetu unijnego.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    siedzenia w Solarisach

    jurek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

    podłokietniki przy siedzeniach wykonanne są z cienkiej rury metalowej.
    Siadając na siedzenie można usiąść na tę rurę(w czsie jazdy wszystko pływa) ,
    mi się to zdarzyło i uraziłem sobie kość...rozwiń całość

    podłokietniki przy siedzeniach wykonanne są z cienkiej rury metalowej.
    Siadając na siedzenie można usiąść na tę rurę(w czsie jazdy wszystko pływa) ,
    mi się to zdarzyło i uraziłem sobie kość ogonową. Zastanawiałem się nawet
    czy nie żądać odszkodowania od przwoźnika. Po tygodniu ból minął i spasowałem z
    odszkodowaniem. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    prywatyzacja MPK

    Adamski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

    I co z zapowiedzianą prywatyzacją taboru autobusowego? Pic na wodę, koledzy z MPK podpisali umowy z miastem na kolejne kilkanaście lat

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo