Poznań: Krucjata miasta przeciw żebrakom

    Poznań: Krucjata miasta przeciw żebrakom

    Maciej Roik

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Wydział zdrowia i spraw społecznych Urzędu Miasta rozpoczął kolejną edycję "Programu Przeciwdziałania Procederowi Żebractwa na terenie miasta Poznania na lata 2008-2010". Celem akcji jest zwiększenie świadomości osób żebrzących na temat możliwych form pomocy oraz konsekwencji żebrania.
    Oprócz tego kampania ma uświadomić osoby, które niesłusznie wspierają ten proceder. - Tegoroczna edycja ma pokazać mieszkańcom Poznania i turystom, że dawanie pieniędzy nie zawsze jest skuteczną formą pomocy i że można wspierać w sposób znacznie bardziej rozsądny - twierdzi Lidia Płatek z wydziału zdrowia i spraw społecznych. - Ma ona uświadomić, w jaki sposób wspierać potrzebujących, nie dając pieniędzy osobom żebrzącym.

    Chodzi nie tylko o osoby, które siedzą na chodnikach, przy centrach handlowych czy kościołach w oczekiwaniu na pieniądze. Żebractwo to także mycie szyb samochodów na skrzyżowaniach, a także sprzedawanie kwiatów klientom ogródków piwnych na Starym Rynku.

    Jak podkreślają koordynatorzy akcji, w Poznaniu działa wiele instytucji i organizacji pozarządowych specjalizujących się we wspieraniu ludzi ubogich, chorych czy bezdomnych. To one wiedzą, w jaki sposób pomagać osobom, które znajdują się w trudnym położeniu.

    Informacje, które mają uświadomić mieszkańców, znajdą się na plakatach rozwieszonych w tramwajach i autobusach. Dla kierowców rozprowadzane będą zawieszki zapachowe do aut. Oprócz tego w restauracjach i barach na terenie Starego Rynku poustawiane zostaną stojaki z ulotkami informacyjnymi, a dla klientów supermarketów przygotowano specjalne żetony do wózków.

    Materiały, które mają uświadomić mieszkańcom, czym jest żebractwo i jak się zachować w jego obliczu, będą rozpowszechniane na terenie Poznania do końca sierpnia.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo