Jeśli stwierdzimy, że nasz bagaż zaginął lub został zniszczony, powinniśmy zastosować się do opisanych niżej reguł.
Na lotnisku należy wypełnić formularz nieprawidłowości bagażowej tzw. PIR (Property Irregularity Report).
Na złożenie reklamacji mamy 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu lub 21 dni od stwierdzenia, że dostarczenie bagażu się opóźnia.
Wycena szkody może odbyć się różnorako. W przypadku zniszczenia walizki przewoźnik zazwyczaj prosi pasażera o dostarczenie rachunku za zakup nowej i zwraca poniesione koszty. W razie zagubienia bagażu, kiedy trudno jest oszacować pełną wartość zaginionych przedmiotów, zaleca się pasażerom załączenie do reklamacji posiadanych rachunków, które udokumentują rozmiar strat. Jeśli jednak ich nie posiadamy, należy liczyć się z tym, że przewoźnik oszacuje wartość szkody według wagi oddanego do luku, zaginionego, bagażu.
U różnych przewoźników obowiązują różne zasady odpowiedzialności za cenne przedmioty przewożone w bagażu (np. za laptopy, biżuterię i wartościowy sprzęt sportowy). Przed lotem warto dowiedzieć się, jakie reguły obowiązują u wybranego przez nas przewoźnika i zapytać o możliwość zabezpieczenia cennej zawartości bagażu.
Jeśli mamy problem z uznaniem reklamacji przez przewoźnika mającego siedzibę poza Polską, możemy zwrócić się o pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (tel.: 22 556 01 18 begin_of_the_skype_highlighting 22 556 01 18 end_of_the_skype_highlighting, faks: 22 556 03 59, e-mail: [email protected], adres: pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa).
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?