Wśród tematów poruszonych podczas spotkania najbardziej "na czasie" były nie tylko aplikacje na Facebooku, ale również Simy. - Nasze działania marketingowe wynikają z tych cech, które ta gra posiada. Wykorzystujemy potrzebę tworzenia, robimy konkursy na podobiznę aktorów, konkursy na teledyski, komunikujemy zabawy i zapraszamy do nieprzewidywalnego i bogatego świata, gdzie powiedzmy, że każdy jest w stanie znaleźć coś dla siebie - mówiła dzisiaj w Słodowni Anna Ficek-Madej z Electronic Arts Sp. z o.o.
Prelegentka wyraziła ubolewanie, że audytorium stanowili gównie mężczyźni. Wśród graczy duży odsetek według statystyk stanowią kobiety. - Mniej więcej połowa graczy gra historię Simów, druga połowa tworzy tekstury, meble, dodatki Simów, ubrania. Cały fenomen też polega na tym, że społeczność to jest fundament i bez społeczności nie byłoby tej gry. Gracze kontaktują się ze sobą przez fora tematyczne, tworzą strony, proszą nas o pomoc, bardzo aktywnie z nami współpracują - opowiadała Anna Ficek-Madej.
Jako, że celem wydarzenia było wspieranie pomysłów technologicznych w biznesie, nie mogło zabraknąć również wykładu dotyczącego zysków z gier. O innowacyjnych rozwiązaniach mówił Maciej Piotrowski, redaktor aktualności oraz dyrektor kreatywny portalu benchmark.pl.
- Zalety cyfrowej dystrybucji gier są wadami dla graczy. Dla nich istotne są między innymi częste promocje i obniżki cenowe. Gdyby dystrybucja całkowicie przeszła na drogę cyfrową, prawa graczy byłyby jeszcze bardziej ograniczone - oceniał zagrożenia związane z cyfrową dystrybucją gier Maciej Piotrowski. W swojej prelekcji wspominał o systemie do walki z piractwem DRM (Digital Rights Management), planach wprowadzenia płatnych wersji demonstracyjnych przez Electronic Arts, a także o grach w serwisach społecznościowych.
Prowadząca Katarzyna Klimek zapowiadała również wykłady dotyczące advergamingu (tworzeniu gier na potrzeby marek), aplikacji 3D oraz edukacji w kierunku gier. Tematyka zainteresowała głównie studentów poznańskich uczelni. Spotkanie otwarte było bowiem szansą na kontakt z ekspertami. Sam projekt Speed Up "TechShare - nowatorskie akademickie pomysły technologiczne w biznesie" stworzony został w celu promowania przedsiębiorczości akademickiej. Jesienią odbędzie się spotkanie "Jak sprzedajesz" poświęcone rynkowi e-usług, natomiast w lutym przyszłego roku "Zatrudnić telefon" dotyczące rynku mobile'u.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, a jego partnerami są Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Poznańskiej, Politechnika Poznańska, Uniwersytet Ekonomiczny oraz Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?