Awaryjne rządowe maszyny

    Awaryjne rządowe maszyny

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Dwa samoloty Tu-154M były do dziś używane przez najwyższe władze Polski. Jeden z nich wcielono do 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego w 1990 roku, drugi - cztery lata później. W 1993 roku samoloty tego typu wycofano ostatecznie z linii LOTu.
    O problemach z rządowymi samolotami wiedzieli wszyscy. Wymagały częstych remontów i doraźnych napraw. Samolot, którym leciał dziś prezydent, był remontowany kilka miesięcy temu. Drugi z Tupolewów znajduje się obecnie w zakładzie remontowym w Samarze na obowiązkowym, generalnym przeglądzie, który każda maszyna musi przejść co pięć lat.

    Oprócz dwóch Tulopewów 154M, 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego posiada kilka innych maszyn: cztery Jak-40 oraz trzy M-28 Bryza oraz śmigłowce: sześć Mi-8, pięć W-3 Sokół i jeden Bell 412 hp. Spośród krajów byłego bloku wschodniego starych, poradzieckich samolotów używają oprócz Polski jeszcze tylko władze Bułgarii i Białorusi.


    Do tej pory najgłośniejszym wypadkiem było awaryjne lądowanie śmigłowca Mi-8 z premierem Leszkiem Millerem na pokładzie. W grudniu 2003 roku śmigłowiec rozbił się po awarii obu silników w pobliżu Piaseczna. Leszek Miller trafił do szpitala.

    Dwa lata temu awaria uziemiła Tu-154 w Mongolii. Lech Kaczyński, który spieszył się do Japonii na spotkanie z cesarzem, musiał lecieć z Ułan Bator wynajętym mongolskim samolotem.

    W 2005 r. poważna usterka wymagała sprowadzenia techników do Kabulu, gdzie z oficjalną wizytą przebywał minister obrony narodowej.

    W 2004 roku z silnika Tu-154, którym premier Marek Belka leciał na szczyt Azja-Europa do Wietnamu, zaczęły wydobywać się kłęby dymu. Nasza delegacja poleciała doleciała do Hanoi samolotem chińskich linii lotniczych. Nieprzyjemny epizod z rządowymi samolotami miała też była marszałek Senatu Alicja Grześkowiak. W 1999 roku awaryjnie wylądowała na pustyni w Arabii Saudyjskiej.

    Źródło: TVPinfo

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kurs uwodzenia

    karolkabb (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 31 / 32

    Uwodzenie nie dla każdego jest łatwe i przyjemne, jeśli macie z tym problemy polecam wam skorzystanie z kursu uwodzenia prowadzonego przez sprawdzoną, mającą dobre opinie i recenzje szkołę,...rozwiń całość

    Uwodzenie nie dla każdego jest łatwe i przyjemne, jeśli macie z tym problemy polecam wam skorzystanie z kursu uwodzenia prowadzonego przez sprawdzoną, mającą dobre opinie i recenzje szkołę, mianowicie Wyższą Szkołę Uwodzenia, Wywierania Wpływu i Rozwoju Wewnętrznego. Ich kurs odmienił moje życie, sprawił, że uwodzenie stało się dla mnie czymś naturalnym, a zwrócenie na siebie uwagi mężczyzny nie jest dla mnie żadnym problemem. Polecam wam moi drodzy te szkolenia jeśli chcecie aby wasze relacje z płcią przeciwną nabrały rumieńców ;) Samo szkolenie to czysta przyjemność, atmosfera jak na przyjęciu u starych znajomych, naprawdę rewelacja :) www.wyzszaszkolauwodzenia.plzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Samolot moze latac 40 lat

    andy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 61 / 60

    20 letni samolot to nie jest jeszcze stary.
    Elementy które się zużywają są wymieniane w krótszych odstepach czasu.
    Widziałem kiedyś film z remontu 30 letnich Boeningów gdzie wymienia się nawet...rozwiń całość

    20 letni samolot to nie jest jeszcze stary.
    Elementy które się zużywają są wymieniane w krótszych odstepach czasu.
    Widziałem kiedyś film z remontu 30 letnich Boeningów gdzie wymienia się nawet okna.
    Korpus jest praktycznie niezniszczalny.
    Czepianie się samolotu że już w 199r roku gdy miał 9 lat t miał awarie też jest śmieszne.Samoloty mają bardzo często awarie ale nie mówi się o tym pasażerom aby bo by się bali latać.
    Większość systemów jest zdublowanych , ma oddzielne zasilania i kable położone różna drogą aby usterka mechaniczna samolotu nie zakłóciła pracy obu systemów.
    Kadłub jest sprawdzany ultradźwiękami czy nie ma mikropęknięć.Silnik może stanąć nawet nowy, a piloci woskowi wiedza jak często awaryjnie odpalają silnik w powietrzu.
    Samolot zaledwie kilka miesięcy temu miał przegląd.
    Przy okazji był zmodernizowany .
    To zwykłe czepialstwo


    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Casa była nowa.

    _JaC (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 37 / 34

    A przyczyny wydają się podobne.
    Poczekajmy kilka dni na fakty.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo