Poznań: Mieszkańcy gmin nie dopłacą do wcześniej kupionych...

    Poznań: Mieszkańcy gmin nie dopłacą do wcześniej kupionych sieciówek

    KAEF

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Pasażerowie z podpoznańskich gmin, którzy przed 19 kwietnia doładują swoje komkarty, nie będą jednak musieli później do nich dopłacać. Z biletami będzie można podróżować po strefie A i miejscowościach ze strefy B, do których dzisiaj dojeżdżają autobusy MPK, aż do końca ważności doładowania. Dopiero podczas kolejnego ładowania komkarty, osoby podróżujące po obu strefach będą musiały wydać 101 zł.
    19 kwietnia zacznie obowiązywać nowa taryfa cenowa, uchwalona przez poznańskich radnych. Zakłada ona między innymi utworzenie trzech stref komunikacyjnych: A (Poznań), B (miejscowości sąsiadujące z Poznaniem, które podpisały porozumienie dotyczące transportu) i C (miejscowości oddalone od Poznania, które również wiąże ze stolicą Wielkopolski porozumienie).

    Sieciówka na strefę A nadal będzie kosztowała 81 zł. Za możliwość jeżdżenia po strefie A i B trzeba będzie zapłacić 101 zł, natomiast osoby dojeżdżające również do strefy C - 141 zł.

    - Osoby, które kupią sieciówkę na dłuższy czas, tak jak zawsze, na tym skorzystają - mówi Zbigniew Rusak, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. - Dotyczy to między innymi mieszkańców Koziegłów czy Swarzędza, którzy dzisiaj dojeżdżają do swoich domów na zwykłą sieciówkę. Jeśli kupią bilet na pół roku, to przez te sześć miesięcy będą jeszcze jeździły taniej.

    Dotyczy to jednak tylko linii, które dzisiaj już kursują. Jeśli powstanie jakaś nowa - w wakacje ma na przykład zostać uruchomione połączenie do Skórzewa - ich pasażerowie będą już musieli kupić sieciówkę na strefę A i B.

    Po 19 kwietnia przy każdym doładowaniu komkarty trzeba będzie wybrać, w jakich strefach ma obowiązywać. Kontrowersje wśród pasażerów budzi linia numer 70, która kursuje z Poznania do Poznania, jednak przejeżdżając przez Koziegłowy (które będą w strefie B). - Jeśli pasażer będzie przejeżdżał przez Koziegłowy, będzie musiał mieć bilet na obie strefy - mówi Rusak.

    Czemu ma służyć utworzenie stref? Przede wszystkim ma pomóc w integracji komunikacji na terenie całej aglomeracji. Uchwała stworzy pewien schemat, zgodnie z którym będzie można tworzyć wspólną komunikację. - To nie jest tak, że mieszkańcy gmin zostaną skazani na droższe sieciówki - mówi Rusak. - Dodaliśmy bilet trasowy do 24 przystanków, który będzie kosztował 80 zł. Z nim mieszkaniec Swarzędza dojedzie aż do mostu Teatralnego czy na Starołękę.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo