Kolej: Remont trasy do Wągrowca, bez pociągów przez pół roku

    Kolej: Remont trasy do Wągrowca, bez pociągów przez pół roku

    Tomasz Cylka

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Dwie ważne linie kolejowe w Wielkopolsce zostaną wyremontowane w najbliższych latach za unijne pieniądze. Na ten rok zaplanowano modernizację trasy z Poznania do Wągrowca, a na 2011 rok - z Poznania do Wolsztyna. Stosowną umowę samorząd podpisał dzisiaj z kolejarzami.
    Niestety, dla mieszkańców północnej Wielkopolski oznacza to problemy z podróżami. - Na linii do Wągrowca pociągi nie będą jeździć przez pół roku. Nie było innej technicznej możliwości. Na szczęście przyszłoroczny remont na trasie do Wolsztyna będzie się odbywał przy normalnej obsłudze podróżnych - tłumaczy Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

    Warty 175 milionów złotych remont linii do Wągrowca rozpocznie się w drugim kwartale tego roku.
    Prace będą prowadzone na 50-kilometrowym odcinku, począwszy od stacji Poznań Wschód. Dzięki nowym torom pociągi pojadą nawet z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Dziś podróż do Wągrowca trwa aż półtorej godziny, za rok czas jazdy skróci się co najmniej o 34 minuty. Najpierw pasażerowie będą jednak musieli zmagać się z komunikacją zastępczą. A to oznacza, że w godzinach szczytu pojazdy będą stały w korkach.

    Remont drugiej linii kolejowej z Poznania do Wolsztyna obejmuje 73 kilometry torów od Lubonia i kosztować będzie prawie 119 milionów złotych. Tutaj pasażerowie zyskają trochę mniej, bo tylko 17 minut z dwugodzinnej podróży do Wolsztyna. Wszystko dlatego, że na południe Wielkopolski pociągi pojadą jedynie 100 kilometrów na godzinę. Najważniejszym przedsięwzięciem na tej trasie będzie remont aż 11 obiektów inżynieryjnych. W najgorszym stanie jest między innymi wiadukt w miejscowości Łęczyca, pod którym biegnie droga z Poznania do Mosiny.

    - Obie linie nie są zelektryfikowane i po remoncie ruch będzie obsługiwany przede wszystkim przez nasze szynobusy. Na linii do Wolsztyna chcemy także utrzymać co najmniej dwie pary pociągów parowych - podsumowuje wicemarszałek Jankowiak.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Remont

    PawelRo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 1

    Nareszcie jakieś dobre wiadomości. Do tej pory ze Skoków do Poznania Głównego jechało się 60 minut a odległość to 41 km. Nietrudno się doliczyć, że pociąg jedzie ze średnią prędkością 41km/h. Po...rozwiń całość

    Nareszcie jakieś dobre wiadomości. Do tej pory ze Skoków do Poznania Głównego jechało się 60 minut a odległość to 41 km. Nietrudno się doliczyć, że pociąg jedzie ze średnią prędkością 41km/h. Po remoncie to ja chętnie będę jeździł. A co do utrudnień to by mogło być lepiej najpierw musi być gorzej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wągrowiec

    Andrzej MG (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 7

    Fajnie, ze będą remontować tory do Wągrowca, tylko dlaczego przy okazji jest remont na Śródce- bedą mega korki. Nie można tego było robic osobno. Jak zwykle chcieli dobrze i jak zwykle... Pan...rozwiń całość

    Fajnie, ze będą remontować tory do Wągrowca, tylko dlaczego przy okazji jest remont na Śródce- bedą mega korki. Nie można tego było robic osobno. Jak zwykle chcieli dobrze i jak zwykle... Pan Jankowiak to chyba juz tylko prezydentem nie był. Co kadencja to inny stołek-wiadomo ZSL- oni dla stołków to siostrę do bur...by oddalizwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo