- Autobusy będą niskopodłogowe, w pełni klimatyzowane, wyposażone w monitoring oraz wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych - opowiada Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK. - Będą też wyposażone w ekologiczne silniki spełniające najwyższe normy emisji spalin.
Pojazdy zostaną również wyposażone w system gaszenia pożarów w komorze silnikowej oraz automaty biletowe.
W przetargu na dostawę 75 autobusów (30 krótkich, 12-metrowych i 45 przegubowych o długości 18 metrów) wystartowały cztery firmy: MAN, Volvo, słupska Kapena i właśnie Solaris. - Najważniejszym kryterium była cena autobusów, ale komisja przetargowa brała również pod uwagę właściwości, które decydują o komforcie podróżowania - twierdzi Krzysztof Książyk, dyrektor przewozów autobusowych w MPK. - Punktowane były też warunki gwarancji, warunki serwisu i gotowość techniczna.
Dwie najwyżej ocenione oferty złożyły podpoznańskie firmy MAN i Solaris. Ta pierwsza zaproponowała dostarczyć nowe autobusy za ponad 77 mln zł, Solaris - za niecałe pół mln zł mniej. I właśnie cena zdecydowała o wyborze oferty producenta z Bolechowa. Rozstrzygnięcie przetargu się jednak przeciągało, ponieważ firma MAN złożyła protest, a później zaskarżyła wynik postępowania w Krajowej Izbie Odwoławczej, działającej przy Urzędzie Zamówień Publicznych. KIO potwierdziła jednak decyzję naszego MPK, a urząd zatwierdził cały przetarg.
Nowe autobusy trafią do Poznania do końca przyszłego roku, ale pierwsze dostawy rozpoczną się jeszcze w tym.
Zakup nowych autobusów zostanie dofinansowany z budżetu unijnego. MPK wystąpiło o 58,8 mln zł, co stanowi 80 procent kosztów projektu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?