Poznań: Inwestor dworca głównego już jest, projektu brak

    Poznań: Inwestor dworca głównego już jest, projektu brak

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Apartamenty, biurowce, sklepy - tak w przyszłości. A jeszcze przed Euro 2012 - perony kolejowe, przystanki autobusowe i stacja "pestki". Tak będzie wyglądał nowy dworzec kolejowy w Poznaniu. Spółka PKP wybrała już firmę, która zajmie się jego budową.
    Zintegrowane Centrum Komunikacyjne zbuduje w Poznaniu węgierska firma TriGranit Development Corporation. Decyzja w tej sprawie już zapadła.

    - Zdecydowaliśmy się właśnie na tę firmę. Teraz negocjujemy jeszcze pewne rozwiązania, omawiamy szczegóły. Myślę, że umowę podpiszemy już na początku przyszłego roku - mówi Barbara Leszczyńska ze spółki PKP.

    Koleje, które są właścicielami terenu, udostępnią go inwestorowi.
    Firma TriGranit Development Corporation postawi obiekt, z którego będzie czerpać zyski. Właścicielem ziemi nadal zostanie PKP. - Koszt całej inwestycji szacujemy na kilkaset milionów złotych - dodaje Barbara Leszczyńska.

    Zintegrowane Centrum Komunikacyjne ułatwi przesiadki pasażerom. Zarówno tym podróżującym koleją, jak i autobusami PKS. Łatwiej będzie się przesiąść z autobusu na pociąg czy tramwaj MPK. Ten etap inwestycji, nazwany częścią pasażerską, powstanie w pierwszej kolejności - jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012. Następna: handlowo-biurowa z apartamentami mieszkalnymi powstanie nieco później. - To będzie obiekt naprawdę nowoczesny, taki na europejskim poziomie - kończy Leszczyńska.

    Jak będzie wyglądał i co się w nim znajdzie, dokładnie nie wiadomo. W firmie TriGranit Development Corporation dowiedzieliśmy się, że konkretne szczegóły są jeszcze dopracowywane. Wszystko zależy od tego, jak duża będzie część autobusowa.

    TriGranit Development Corporation działa w Polsce już od 2003 roku. W tym czasie zrealizowała między innymi: projekt Silesia City Center w Katowicach, wybudowała osiedle mieszkaniowe Dębowe Tarasy również w Katowicach czy Bonark City Center w Krakowie. W najbliższym czasie chce postawić podobny obiekt w Bydgoszczy.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (4)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolej podupada

    N (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

    Jeżeli nie będzie nowego rozkładu kolei podmiejskich, przystosowanego do rozpoczynania godzin pracy lub szkoły i tak tam nie wejdę. To samo dotyczy cen pociągów dalekobieżnych. W końcu dworzec...rozwiń całość

    Jeżeli nie będzie nowego rozkładu kolei podmiejskich, przystosowanego do rozpoczynania godzin pracy lub szkoły i tak tam nie wejdę. To samo dotyczy cen pociągów dalekobieżnych. W końcu dworzec służy do obsługi podróżnych dlatego jakoś się nie podniecam tymi wizjami dziennikarzy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dlaczego nie wybiera sie polskich przedsiwbiorstw?

    qwert (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 7

    nasze pieniadze dla naszych firm. niemcy by tak nie zrobili

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dworec

    watcher (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 8

    oby sie postarali i zrobiloi cos na miare bonarki, bo reszyta d*** nieurywa;p

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dworzec

    go-go (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

    Życzę sukcesów.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo