Fotoradar albo śmierć

    Fotoradar albo śmierć

    Michał Nicpoń

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    - Na tym zakręcie już trzy krzyże stoją! I nie ma miesiąca bez wypadku i roku, żeby ktoś tu nie zginął. Trzeba to zmienić i nie odpuścimy, póki fotoradar tu nie stanie! - grzmi Bożena Orlikowska, sołtys Płytnicy w powiecie złotowskim.

    Jej podpis widnieje wśród 70 innych, złożonych pod petycją do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Mieszkańcy żądają jednego: bezpieczeństwa dla siebie i innych kierowców. Na razie w Płytnicy bezpiecznie nie jest i mogli się o tym przekonać już niejeden raz. Ostatnio pod koniec października. Na zakręcie drogi krajowej nr 11, która przebiega przez Płytnicę, z ciężarówki wypadł metalowy, 6-tonowy walec, wprost na przejeżdżającego obok fiata 126 p. Zginęła 20-letnia kobieta.

    - To mógł być przecież każdy z nas - podkreśla Orlikowska. - Gdyby kierowcy jeździli wolniej, nie byłoby tyle wypadków.
    Obawy mieszkańców potwierdzają policyjne statystyki.

    - W tym miejscu dochodzi do dużej liczby wypadków i kolizji - informuje Robert Chwedczyk, naczelnik sekcji ruchu drogowego złotowskiej policji. - Przyczyną większości z nich jest nadmierna prędkość. Jadąc 50 kilometrów na godzinę, kierowcy nie wypadaliby z zakrętu - dodaje.

    Zarówno policja, jak i Komisja ds. Zarządzania Ruchem Drogowym, działająca przy złotowskim starostwie, starały się z Generalną Dyrekcją Dróg krajowych i Autostrad wypracować rozwiązanie. Na wniosek komisji o ustawienie fotoradaru, GDDiKA odpowiedziała negatywnie. Lepiej poszło policji. Dodatkowo ustawione zostało ograniczenie prędkości do 70 km/godz., by kierowcy zdołali wytracić prędkość. Co z tego, skoro się do tego nie stosują.

    - Przeprowadzamy tam kontrole prędkości, również z użyciem fotoradaru. Są to jednak kontrole doraźne. Nie mamy możliwości prowadzić ich tam ciągle - twierdzi Chwedczyk.

    Problem rzeczywiście rozwiązałoby ustawienie fotoradaru na stałe. Ile by to kosztowało? Sam maszt to wydatek około 30 tys. zł, kolejne 20 tys. to budowa przyłącza.

    - W tym roku nie ma już ani czasu, ani pieniędzy - wyjaśnia Krzysztof Gruszczyński, naczelnik Wydziału Utrzymania Dróg w poznańskim oddziale GDDKiA. - Trudno powiedzieć jak będzie w przyszłym. Początkowo planowaliśmy, by ta inwestycja znalazła się w planach na rok 2010. Przyszedł kryzys i sam musiałem ją z tych planów wykreślić. Teraz pracujemy nad rozwiązaniem zastępczym.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    FOTKA LEPSZA NIŻ TRUMNA

    PAN M. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Popieram panią sołtys.chodzi tu o odcinek drogi a mnianowicie niebezpieczny zakręt,gdzie dochodi tu co roku do wielu wypadków.FOTORADAR spełni fnkcje spowalniacza w tym punkcie a takze spełni...rozwiń całość

    Popieram panią sołtys.chodzi tu o odcinek drogi a mnianowicie niebezpieczny zakręt,gdzie dochodi tu co roku do wielu wypadków.FOTORADAR spełni fnkcje spowalniacza w tym punkcie a takze spełni pozytek dla tamtejszej budżetówki.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    radar

    Widukind (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    radar i przebudowa - brzmi sensownie > A co do wypadków na starej 92 to pomyłka : odcinek Poznań - Miedzichowo to droga śmierci - wiem coś na ten temat bo często tamtędy jeżdżę - dwa tygodnie...rozwiń całość

    radar i przebudowa - brzmi sensownie > A co do wypadków na starej 92 to pomyłka : odcinek Poznań - Miedzichowo to droga śmierci - wiem coś na ten temat bo często tamtędy jeżdżę - dwa tygodnie temu policzyłem : 22 krzyże - a przecież nie wszystkie widziałem i nie wszędzie stawiają . A może my nie dorośliśmy do samochodów ? Może jednak furmanki ? zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To jest rozwiązanie

    JaJo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Bezpieczeństwo jest ważniejsze od dojechania kilkanaście minut wcześniej. Oczywiście - przebudować, ale takich miejsc do przebudowy jest tysiące. Do czasu przebudowy - fotoradar

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    popieram działanie ludzi

    hej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    każde rozwiązanie jest dobre, ale dlaczego nikt tego nie zrobi skoro giną ludzie??????.do złotowianina POLICJA nie ma z fotoradaru ani jegnego grosza......kapujesz.Popieram działanie ludzi z...rozwiń całość

    każde rozwiązanie jest dobre, ale dlaczego nikt tego nie zrobi skoro giną ludzie??????.do złotowianina POLICJA nie ma z fotoradaru ani jegnego grosza......kapujesz.Popieram działanie ludzi z Płytnicy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    NIE fotoradarom

    TAK przebudowom miejsc niebezpiecznych (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Dokładnie... fotoradar, to nie jest żadne rozwiązanie.
    Przebudowa miejsc niebezpiecznych + budowa autostrad oraz dróg ekspresowych i obwodnic spowodują, że będzie bezpieczniej na drodze.
    Ludzi...rozwiń całość

    Dokładnie... fotoradar, to nie jest żadne rozwiązanie.
    Przebudowa miejsc niebezpiecznych + budowa autostrad oraz dróg ekspresowych i obwodnic spowodują, że będzie bezpieczniej na drodze.
    Ludzi mają potrzebę szybkiego przemieszczania się, a w związku z tym, że nie ma autostrad i ekspresówek - łamią przepisy na innych drogach. Najlepszy przykład, to otwarcie Autostrady Wielkopolskiej - wypadki na starej drodze 92 nagle przestały się zdarzać.

    Więc apeluję o usunięcie przyczyn wypadków we wspomnianym miejscu - czyli przebudowę, a nie stawianie kolejnego ograniczenia.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To nie jest rozwiązanie!

    złotowianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    A mnie się wydaje - Pani Sołtys, że powinno się przebudować drogę w tym miejscu a nie ustawiać następne ograniczenia. Proszę spojrzeć kilkanaście kilometrów dalej - łuk w Chwalimiu na drodze nr 22....rozwiń całość

    A mnie się wydaje - Pani Sołtys, że powinno się przebudować drogę w tym miejscu a nie ustawiać następne ograniczenia. Proszę spojrzeć kilkanaście kilometrów dalej - łuk w Chwalimiu na drodze nr 22. Tam też bardzo często zdarzały się wypadki a od momentu jego przebudowy w roku 2006 roku nie zdarzył się żaden! Więc Pani działalność powinna być skierowana nie na stawianie ograniczeń a na rozwiązania bardziej trwałe. Gwarantuję, że postawieniu fotoradaru ilość wypadków się nie zmieni! Tylko policja będzie miała czasami dodatkowe dochody.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo