Trasa na Franowo już się projektuje

    Trasa na Franowo już się projektuje

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    3 miliony 26 tysięcy złotych będzie kosztował projekt trasy tramwajowej na Franowo. Jeśli konsorcjum firm, które wygrało przetarg na przygotowanie projektu, zakończy prace przed czasem - otrzyma bonus finansowy. Wszystko po to, żeby na początku 2012 roku nową trasą mógł już pojechać pierwszy tramwaj.
    Wczoraj spółka Infrastruktura Euro Poznań 2012 podpisała umowę ze zwycięzcą przetargu. Jest to konsorcjum czterech polskich firm, którego liderem jest krakowska firma PXM. - W ramach umowy konsorcjum ma nie tylko przygotować projekt nowej trasy, ale też uzyskać pozwolenie na budowę - wyjaśnia Krystyna Rakowska, wiceprezes spółki.

    Trasa będzie miała długość 2,5 kilometra. Znajdzie się na niej 6 przystanków (osiedle Lecha, Piaśnicka, Kurlandzka, Centrum Handlowe M1, Szwajcarska, pętla Franowo).
    Szacunkowy koszt realizacji całej inwestycji to 310 milionów złotych. Możemy liczyć na 108 milionów dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego). Całość powinna być gotowa w pierwszym kwartale 2012 roku.

    - Czasu mamy niewiele - przyznaje Krystyna Rakowska. - Musieliśmy rozpatrzyć odwołania i protesty, dlatego mamy miesiąc poślizgu w stosunku do wcześniej przyjętego harmonogramu prac.

    Samo projektowanie potrwa około roku. Władze spółki mają nadzieję, że pod koniec przyszłego roku będzie można ogłosić przetarg na wykonanie prac. Liczą też, że same prace ziemne rozpoczną się jeszcze w 2010 roku. - Dlatego postanowiliśmy przygotować dla wykonawcy dodatkowy bonus. Za każdy miesiąc, o który krócej będzie projektował nową trasę, dostanie 10 procent wartości kontraktu dodatkowo - dodaje wiceprezes. - Oczywiście, jeśli nie będziemy mieli zastrzeżeń do wykonanego projektu.

    Trasa połączy osiedle Lecha z projektowaną właśnie zajezdnią tramwajową na Franowie (koszt jej budowy to kolejne 300 milionów złotych). Inwestycja jest niezwykle ważna nie tylko ze względu na połączenie tramwajowe Rataj z centrum. Tam będzie garażowana większość tramwajów MPK.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    park&side już jest!

    Jotgie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Park&side w zasadzie już jest - olbrzymi parking przed M1, który prawie zawsze jest w połowie pusty.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    co poza zajezdnią?

    roman (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    może warto przy okazji tej inwestycji stworzyć w pobliżu obiekt typu park&ride

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo