Pasażerowie mówią nie zmianom w rozkładzie jazdy MPK

    Pasażerowie mówią nie zmianom w rozkładzie jazdy MPK

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Pasażerom MPK ciężko się było pogodzić z tym, że w czasie wakacji tramwaje kursują co 15 minut.
    W latach ubiegłych latem pojawiały się na przystankach co 12 minut. Przyjęli do wiadomości, że to ze względu na oszczędności. Jednak kiedy pojawiły się pogłoski, że poznański Zarząd Transportu Miejskiego chce, aby tramwaje jeździły rzadziej również w ciągu roku - postanowili się zbuntować.

    Pasażerowie są rozżaleni, ponieważ władze miasta miały prowadzić politykę protransportową - zachęcać do przesiadania się z własnych samochodów do tramwajów i autobusów.


    - Jeśli jeden tramwaj przyjedzie za wcześnie, a drugi wypadnie, to na przystanku muszę czekać pół godziny - mówi jeden z pasażerów. - Wbrew pozorom, zdarza się to w naszym mieście naprawdę często.
    Podobne głosy pojawiły się w związku z zawieszeniem pewnych linii na czas wakacji.

    - Nikogo nie obchodzi to, że do pracy dojeżdżam "osiemnastką". Jestem pewien, że takie decyzje podejmują osoby, które na co dzień podróżują swoimi samochodami - dodaje pan Michał, również pasażer.

    - Gdy przestały jeździć tramwaje linii numer 16, wszystkie inne zjeżdżające z "Pestki" są tak nabite, że ciężko do nich wsiąść. Pewnego dnia musiałem przepuścić aż trzy tramwaje - opowiada pan Juliusz.

    Dotychczas pasażerowie byli jednak przekonani, że są to tymczasowe niedogodności. Dały one miastu około 4 milionów złotych oszczędności. Wraz z powrotem uczniów do szkoły, miał powrócić zwykły rozkład jazdy. Tymczasem okazuje się, że ZTM planuje wprowadzić w nim cięcia.

    - Kryzys nie odpuścił także komunikacji miejskiej, dlatego szukamy oszczędności - przyznaje Rafał Kupś, zastępca dyrektora ZTM-u. - Nie ma konkretnej kwoty, której by nam brakowało, do której dążymy. Jednak pewne oszczędności chcielibyśmy znaleźć.

    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to nie kryzys

    gonia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 10

    nie bójmy się powiedzieć głośno, że są to koszty EURO 2012,
    Czy nas stać na to?
    po cholere nam stadion-chyba ,że budujemy dla LEcha za 400 mln a na tym się nie skończy, tylko na kilka dni, skoro...rozwiń całość

    nie bójmy się powiedzieć głośno, że są to koszty EURO 2012,
    Czy nas stać na to?
    po cholere nam stadion-chyba ,że budujemy dla LEcha za 400 mln a na tym się nie skończy, tylko na kilka dni, skoro wszyscy mieszkańcy będą ponosic koszty przez ileś lat.to nie kryzys, ale nieudolne zarządzanie,
    kryzys to teraz przykrywka dla wszelkich nieudacznictw.
    Bo jeżeli jest kryzys naprawdę, bo może należy z EURO zrezygnować?
    ja wole mieć sprawną miejską komunikacje, sciezki rowerowe i tereny zielone a nie stadion.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Upozorowane oszczedności...

    Bogdan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

    Nadmierne naciąganie słowa kryzys. Jezeli wprowadzić oszczędności to w wysokich pensjach i etatach prezesowkich, dyrektoskich, rad nadzorczych itp. będą wtedy pieniądze na komunikację miejską....rozwiń całość

    Nadmierne naciąganie słowa kryzys. Jezeli wprowadzić oszczędności to w wysokich pensjach i etatach prezesowkich, dyrektoskich, rad nadzorczych itp. będą wtedy pieniądze na komunikację miejską. Tłumaczenie kryzys to głupiemu i nie ściemniać, bo to nie ma nic z tym wspólnego. Za dużo jest rządzących w samym MPT jak i w urzędzie miasta w Poznaniu. tylko tak rządzą, żeby Warzszawa miała kursowanie tramwajów co 5 minut od września tego roku Poznaniowi po co. Poznań zaoszczędzi tlocząc się w tramwaju i da Warszawie, żeby oni mogli lepiej i wygodniej jeżdzili. Potem włodarze miasta Poznań na całą Polskę w mediach zaprzeproszeniem przekazują jak to w poznańskim są ludzie oszczędni. Tak jest ze i służbą zdrowia i różnymi inwestycjami, itd. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Konkurencja w komunikacji

    abc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    A może tak przetarg na obsługę konkretnych linii autobusowych (po kilka w pakietach) i zrobić małą konkurencję dla MPK ?
    Jestem pewien, że wtedy okazałoby się, jak "oszczędną" firmą jest MPK.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo