Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W poznańskich szpitalach pacjenci nie mają rzeczników

Katarzyna Kamińska
Miesiąc z górą upłynął już od ogłoszenia inicjatywy Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia stworzenia w każdym wielkopolskim szpitalu funkcji rzecznika praw pacjenta.

- Nic nie wiem na temat tej inicjatywy - dziwi się Elżbieta Wrzesińska-Żak, dyrektor szpitala im. Raszei w Poznaniu. - Pomysł jest dobry i widzę zapotrzebowanie na tego typu pomoc dla pacjenta z naszej strony, ale na razie tylko myśleliśmy o stworzeniu takiej funkcji.

Nic o pomyśle NFZ nie wiedziała również dyrektor Sylwia Świdzińska ze szpitala dziecięcego im. Krysiewicza. - Nic mi nie wiadomo o takiej inicjatywie. - tłumaczyła. - My zresztą od dawna rzecznika mamy. Problemy naszych pacjentów rozwiązywane są na bieżąco.

Podobnie wypowiadał się Stanisław Rusek, rzecznik ZOZ Nowe Miasto w Poznaniu. - W obu naszych szpitalach rzecznicy funkcjonują od wielu lat - mówił rzecznik. - Ale zainteresowanie ich praca jest niewielkie.

Jak wyjaśniła rzecznik praw pacjenta przy WOW NFZ Aldona Jaworska rzecznicy funkcjonują w szpitalach mających certyfikat jakości. - Certyfikat nakłada taki obowiązek - dodała.

Pomysł rzecznika we wszystkich szpitalach poparli m.in. Wielkopolski Związek Zakładów Opieki Zdrowotnej, Uniwersytet Medyczny i Wielkopolski Związek Pracodawców Ochrony Zdrowia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski