- Nic nie wiem na temat tej inicjatywy - dziwi się Elżbieta Wrzesińska-Żak, dyrektor szpitala im. Raszei w Poznaniu. - Pomysł jest dobry i widzę zapotrzebowanie na tego typu pomoc dla pacjenta z naszej strony, ale na razie tylko myśleliśmy o stworzeniu takiej funkcji.
Nic o pomyśle NFZ nie wiedziała również dyrektor Sylwia Świdzińska ze szpitala dziecięcego im. Krysiewicza. - Nic mi nie wiadomo o takiej inicjatywie. - tłumaczyła. - My zresztą od dawna rzecznika mamy. Problemy naszych pacjentów rozwiązywane są na bieżąco.
Podobnie wypowiadał się Stanisław Rusek, rzecznik ZOZ Nowe Miasto w Poznaniu. - W obu naszych szpitalach rzecznicy funkcjonują od wielu lat - mówił rzecznik. - Ale zainteresowanie ich praca jest niewielkie.
Jak wyjaśniła rzecznik praw pacjenta przy WOW NFZ Aldona Jaworska rzecznicy funkcjonują w szpitalach mających certyfikat jakości. - Certyfikat nakłada taki obowiązek - dodała.
Pomysł rzecznika we wszystkich szpitalach poparli m.in. Wielkopolski Związek Zakładów Opieki Zdrowotnej, Uniwersytet Medyczny i Wielkopolski Związek Pracodawców Ochrony Zdrowia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?