Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stare Koryto Warty z projektem nowej toalety publicznej!

Patronat
8 marca 2017 r. rozpoczyna się 19. edycja prestiżowego konkursu na projekt koncepcyjny budynku z funkcją toalety miejskiej, organizowanego przez markę Koło. Partnerem konkursu jest Miasto Poznań. Miasto jest zainteresowane budową toalety wg zwycięskiego projektu konkursowego, któremu w czerwcu 2017 r. zostanie przyznana nagroda główna. Uczestnicy konkursu będą ubiegać się o nagrody o łącznej wartości 40 000 zł.

Tegoroczna lokalizacja konkursowa znajduje się w północnej części Starego Koryta Warty obok boiska sportowego przy ul. Estkowskiego w Poznaniu. Zadaniem uczestników jest przygotowanie projektu budynku toalety z funkcjami dodatkowymi. Budynek ma być niezwiązany trwale z gruntem, a funkcje dodatkowe mają zachęcić mieszkańców do aktywnego korzystania z boiska.

Teren starego koryta rzeki Warty, czyli tzw. „Zakole Chwaliszewskie”, położony jest w centralnej części Poznania, pomiędzy Starym Rynkiem a Ostrowem Tumskim, w obrębie ulic: Estkowskiego, Wenecjańskiej, Chwaliszewo, Czartorii, Ewangelickiej, Mostowej i Szyperskiej oraz rzeki Warty. Obszar ten od południa, zachodu i północnego-zachodu otacza dzielnicę Chwaliszewo, będącą do 1969 roku wyspą. W południowej części od niedawna funkcjonuje park miejski natomiast północna część obszaru pokryta jest częściowo utwardzoną nawierzchnią wykonaną na potrzeby parkingów buforowych. Przy ulicy Estkowskiego znajduje się boisko szkolne otoczone zielenią.

Stare Koryto Warty z projektem nowej toalety publicznej!

„Dzielnica Chwaliszewo oraz teren starego koryta Warty charakteryzują się dużym potencjałem na stworzenie w tym rejonie reprezentacyjnej dzielnicy miasta. Chwaliszewo znajduje się na turystyczno-historycznej trasie Traktu Królewsko-Cesarskiego, dlatego dla miasta ważne jest dokonanie kompleksowej rewitalizacji zarówno tej dzielnicy, jak i otaczającego ją starego koryta Warty.” – mówi Anna Rybarczyk – Robak, Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta Poznania.

Konkurs Koło od kilkunastu lat zwraca uwagę na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. Jest to rozpoznawalna i ciesząca się dużym uznaniem społeczna inicjatywa firmy Geberit. Co roku organizatorzy otrzymują blisko 300 prac konkursowych.

„To, co wyróżnia konkurs Koło, to dążenie do realizacji zwycięskiego projektu toalety, wpisującego się w architekturę miasta oraz pełniącego funkcje dodatkowe, przyczyniające się do podniesienia jakości życia mieszkańców. Przykładem wybudowanych obiektów jest m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie. W trakcie realizacji są jeszcze dwie toalety: w Katowicach oraz w Płocku.” – mówi Justyna Zborowska, PR & Advertising Manager Geberit Sp.z o.o.

Termin nadsyłania projektów upływa 08.05.2017 r., a wyniki zostaną ogłoszone 22.06.2017 r. Konkurs ma charakter otwarty. Udział w nim mogą brać pełnoletnie osoby fizyczne. Uczestnicy konkursu będą ubiegać się o nagrody o łącznej wartości 40 000 zł.

Prace konkursowe oceni jury, w skład którego wchodzą Ewa Kuryłowicz – Wydział Architektury PW, APA Kuryłowicz & Associates, Robert Konieczny - architekt, szef biura KWK Promes oraz niezależny ekspert Fundacji Miesa van der Rohe, Piotr Libicki - Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Estetyki Miasta Poznania, Magdalena Łyszczak - Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu, Maciej Dźwig - Dyrektor Usług Komunalnych w Poznaniu, arch. Anna Rybarczyk – Robak - Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Urzędu Miasta Poznania, Przemysław Powalacz - Prezes Zarządu Geberit Sp. z o.o.

Ponadto w dniach 05-15 czerwca 2017 r. na wybrane prace głosować będą internauci. Praca, która zdobędzie najwięcej głosów otrzyma dodatkowe wyróżnienie i nagrodę pieniężną.

Szczegóły konkursu oraz regulamin znajdują się na stronie: www.konkurskolo.pl

Akcja społeczna Nie Olewamy Miasta
Deficyt toalet publicznych to duży problem dla mieszkańców polskich miast. W ramach akcji Nie olewamy miasta, której patronem jest marka Koło, organizatorzy zapytali mieszkańców 8 największych miast w Polsce, czego im w ich miastach brakuje. Na podstawie zebranych zgłoszeń powstała Mapa miejskich potrzeb. Wśród 5 głównych potrzeb, uczestnicy wskazali m.in. potrzebę wybudowania nowych toalet publicznych.

Szczegóły akcji dostępne są na stronie Nieolewamymiasta.pl oraz na Facebook.com/nieolewamymiasta

O marce Koło:
Od ponad 50 lat Koło jest wiodącą na rynku marką w dziedzinie wyrobów wyposażenia łazienek w Polsce. Od lutego 2015 r. jest również częścią Grupy Geberit – europejskiego lidera technologii sanitarnych. W ofercie znaleźć można najwyższej jakości wyroby marki Koło, Keramag i Keramag Design, takie jak: ceramika i meble łazienkowe, wanny i brodziki akrylowe, kabiny prysznicowe oraz systemy instalacyjne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski