Do zajezdni na Franowie prowadzą dwie trasy tramwajowe. Jedna biegnie tzw. trasą kórnicką. Druga - Górnym Tarasem Rataj. Łączy je jedno: obie są w opłakanym stanie.
- Ta pierwsza nadaje się do generalnego remontu - przyznaje Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK. W tym roku nie wystarczyło pieniędzy na modernizację torowisko. Zgodnie z harmonogramem, planowana jest na lata 2014-18. Jednak stan techniczny zmusi poznański ZTM do rozpoczęcia prac już w przyszłym roku.
W nieco lepszym stanie jest torowisko na Górnym Tarasie Rataj. Ale i on wymaga szybkiego remontu.
- Może się okazać, że tramwaje nie dojadą do swojej bazy, gdyż trasy do niej prowadzące mogą w każdej chwili się rozsypać - stwierdza radny Mariusz Wiśniewski.
Wiele wskazuje na to, że miasta do zajezdni na Franowie, poznańskie tramwaje znów trafią na ulice! Po sprzedaży i opuszczeniu przez MPK zajezdni przy Gajowej, kilkadziesiąt tramwajów nocowało na ulicach Poznania, m.in. na Hetmańskiej.
Czy tak będzie i tym razem? Iwona Gajdzińska nie odpowiada wprost. Jej zdaniem prac wymaga "trasa kórnicka". Torowisko na Górnym Tarasie Rataj może być jeszcze "pod obserwacją".
Podobnie było z mostem Teatralnym. Stan torowiska był stale monitorowany, a prace odkładane.
- I nagle okazało się, że trzeba było je zamknąć i niemal z dnia na dzień przystąpić do natychmiastowej naprawy - stwierdza Mariusz Wiśniewski.
Zajezdnia na Franowie będzie największą w Polsce. Docelowo będzie w niej "nocowało" 150 tramwajów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?