Pierwszy autobus odjechał z nowego terminalu z 20-minutowym opóźnieniem, ale stało się tak ponieważ spóźniony przyjechał ze Szczecina. Kolejny z Poznania do Zakopanego odjechał już punktualnie.
ZOBACZ:
STARY DWORZEC W POZNANIU PRZESTAŁ ISTNIEĆ - OSTATNI KURS I ZNIKAJĄCY NEON
Hol o powierzchni 170 metrów kwadratowych, pięć kas biletowych, biuro podróży, punkt informacji oraz pomieszczenia dyspozytora to właściwie jest już cały nowy budynek dworca. Znajduje się on pod galerią handlowa PCC a dokładnie jej częścią kształtem przypominająca "chlebak".
Peronów, na które wjeżdżają autobusy jest aż 19, ale w sobotę przedpołudniem kierowcy autobusów przelotowych czuli się na dworcu zagubieni. Było tak, ponieważ część peronów wyłączono z eksploatacji.
- Dzisiaj jest tu bałagan. Jeden autobus blokuje wyjazd drugiemu. Obawiam się też że w przyszłości w dni robocze dojazd do tego dworca będzie trudniejszy niż do starego - mówi kierowca z PKS Kalisz.
Jak wyjaśnia jednak Hieronim Urbanek, autobusy kierowane były na inne perony tylko w czasie uroczystości otwarcia dworca.
- Mamy najnowocześniejszy system zarządzania dworcem . Autobus przyjeżdżający jest obserwowany przez kamerę. Informacja o nim trafia do serwera i na tablicy wyświetlany jest numer peronu, na jaki powinien on podjechać - mówi prezes PKS.
Żeby na dworcu wszystko sprawnie działało dyspozytor obsługuje trzy programy komputerowe. Wcześniej wystarczył jeden.
Pasażerowie różnie oceniają nowy dworzec.
- Przytulny, czysty, miło się tu siedzi. W ubiegłym tygodniu odjeżdżałem ze starego dworca. Mogę więc powiedzieć, że różnica jest ogromna - mówi Marek Kalkowski z Bydgoszczy.
Andrzej Gracz był mniej zadowolony.
- Raz skierowano mnie na trzeci peron, później na dwunasty. Słowem chaos - mówi. Natomiast Tadeusz Andrus korzystający wcześniej z dworca międzynarodowego zastanawiał się dlaczego na dworcu nie ma baru ani kantora wymiany walut.
- Nad dworcem jest kilka lokali gastronomicznych, a w galerii są trzy kantory. Na kolejny musiałby wydać zgodę właściciel galerii - wyjaśniają przedstawiciele PKS Poznań.
- Spacer z walizkami na górę, w poszukiwaniu baru lub kantoru to nie jest to dla podróżnego ułatwienie - twierdzi Tadeusz Andrus.
Nawet obecny na otwarciu dworca Ryszard Grobelny, prezydent Poznania dostrzegł braki na nowym terminalu.
- Jeśli ma to być Zintegrowane Centrum Komunikacyjne to powinna tu być informacja o odjazdach pociągów. I na odwrót na dworcu kolejowym pasażer powinien mieć informacje o odjazdach autobusów - mówi Ryszard Grobelny.
Jak mówią przedstawiciele PKS tablice z informacją o odjazdach autobusów będą w gastronomicznej części centrum handlowego.
Nowością jest też możliwość przejazdu ul. Składową od ul. Towarowej aż po ulicy Matyi. Do niedawna Składowa kończyła się w okolicach Most Dworcowego.
- Nowy odcinek Składowej przejmujemy dopiero od Trigranitu. Docelowo ma być on jednokierunkowy - wyjaśnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?